ערוץ 10 ישלם חובות עבר בסך 26-28 מיליון שקל

מדובר בחובות הנוגעים לדמי הזיכיון והתמלוגים ; הכספים צפויים לעבור ברובם לזכייניות ערוץ 2, קשת ורשת ; ההחלטה על מועד השבת הכספים צפויה להתקבל כבר ביום א' בוועדת הכספים של הרשות השנייה

ועדת הכספים של מועצת הרשות השנייה הורתה לערוץ 10 להעביר עד תום שנת 2008 סכום של כ-28-26 מיליון שקל, בגין חובות עבר על דמי הזיכיון ותמלוגים. הכספים ילכו ברובם לזכייני ערוץ 2, קשת ורשת. ההחלטה בדבר מועד השבת הכספים צפויה להתקבל כבר ביום ראשון בוועדת הכספים של מועצת הרשות השנייה, כך נודע ל"גלובס".

לאחרונה הפעילו זכייניות ערוץ 2 לחץ על הרשות השנייה לגבות את חובות ערוץ 10, כפי שעלו מהמלצות דו"ח תורג'מן, באופן מיידי. על-פי המלצות דו"ח תורג'מן, על ערוץ 10 להשיב דמי זיכיון, המיועדים לתקציב הרשות השנייה בסך של 21 מיליון שקל בתוספת ריבית והצמדה בגין השנים 2004-2006. בשנים אלה מומן תקציב הרשות בעיקר על-ידי קשת ורשת, והשתיים דורשות כי ערוץ 10 ישיב את הכספים בכדי שהרשות תקזז כספים אלה מהן.

בנוסף, מדו"ח תורג'מן עולה כי ערוץ 10 חייב תמלוגים בהיקף של 700 אלף שקל, המיועדים לקופת המדינה. ועדת הכספים צפויה להורות לערוץ להשיב כספים אלה באופן מיידי. גם טלעד ששימשה כזכיינית ערוץ 2 במהלך 2004-2005 תקבל בחזרה נתח מהחוב וכך גם זכייני תחנות הרדיו האזורי.

ברשות השנייה אישרו היום את קיום הישיבה בדבר מועד השבת הסכומים על-ידי הערוץ.

יש לזכור כי ביום ראשון תתקיים ישיבת מועצה אשר צפויה לדון במשמעויות דו"ח תורג'מן על ערוץ 10. בימים האחרונים הודיעה המועצה כי תביא את הנושא לדיון כבר בישיבה הקרובה וזאת לאחר שהיועצת המשפטית של ועדת הכלכלה של הכנסת, עו"ד אתי בנדלר, העבירה ביקורת קשה על התנהלות המועצה בעניין זה.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "הנושאים שעל הפרק בינינו לבין הרשות השנייה, מתנהלים בינינו לבין הרשות השנייה".