בנק ישראל יעלה את תחזית הצמיחה ל-2012

הנתונים האחרונים סביב הייצור התעשייתי ופדיון המסחר והשירותים, המשתקפים היטב במדד המשולב של בנק ישראל, מחזקים את התחושה כי הערכות לגבי האטה הכלכלית היו מוגזמות במקצת

בנק ישראל צפוי להודיע ביום ראשון הקרוב על העלאת תחזית הצמיחה של המשק הישראלי, כך נודע ל"גלובס". תחזית הצמיחה לשנת 2012 עומדת על כ-2.8%, לאחר שירדה מרמה של 3.2%, בשל מה שבנק ישראל כינה אז "תנאי הכלכלה הרעועים בעולם לאור משבר החובות באירופה".

הפסימיות שפקדה את הבנק ואת העומד בראשו סטנלי פישר, בסוף 2011, התבטאה היטב במדיניות המוניטארית. בשני הרבעונים האחרונים ירדה הריבית במשק מרמה של 3.25% בספטמבר 2011 לרמה של 2.5% במארס 2012. אלא שמאז, הסכנה המיידית מקריסה פיננסית באירופה הוסרה לאחר שהושג הסכם סביב תנאי ההחזר של החוב היווני, ולאחר שהבנק המרכזי הזרים מזומנים למערכת הבנקאות. גם הכלכלה האמריקנית הציגה שיפור מרשים, בעיקר בשוק העבודה.

במשק הישראלי הנתונים היו טובים עוד יותר (למעט נתוני היצוא), לרבות נתוני האבטלה שממשיכה לרדת. כמו כן, נתוני היבוא ממשיכים להצביע על ביקושים פנימיים חזקים מעבר לצפוי. גם הנתונים האחרונים סביב הייצור התעשייתי ופדיון המסחר והשירותים, המשתקפים היטב במדד המשולב של בנק ישראל, מחזקים את התחושה כי הערכות לגבי האטה הכלכלית היו מוגזמות במקצת.

תחזית צמיחה
 תחזית צמיחה