ברק יחסוך 5 מיליון שקל ממס שבח

ברק אינו רק ביטחוניסט מנוסה אלא גם יזם נדל"ן לא קטן. עסקאות הנדל"ן האחרונות של ברק, ובנות זוגו (נאוה ברק ונילי פריאל) נגזרו לא מעט גם משיקולי מס.

כדי לזכות בפטור ממס שבח הקפיד ברק לשמור על מרחק של לפחות 4 שנים בין עסקה לעסקה. הבית בכפר שמריהו נמכר באמצע 2004 כאשר 4 שנים בדיוק מאוחר יותר יצאה למכירה הדירה המפוארת במגדלי אקירוב. גם כאשר הוצע הבית בכפר שמריהו למכירה ציינו גורמי נדל"ן כי ברק המתין עם מכירת הבית במשך כמעט שנתיים לאחר שנרכש, למרות שכבר היה ברור שהזוג ברק בדרך לפירוד וכי הם לא יעשו שימוש בבית. בנייתו ותכנונו של הנכס המפואר נמשך, והוא נמכר כשהבנייה הושלמה.

עוד קודם לרכישת הדירה בקומה ה-31, שכר ברק דירה במגדל, ולשם עבר מהבית בו גר עם נאוה בכוכב יאיר. ברק לא רכש דירה חדשה עד חלוף התקופה שתזכה אותו בפטור ממס. מתברר כי גם ברק, כאחרון הצעירים בתל אביב שמקפידים בדבקות לשמור על הזמן שמקנה פטור, מעדיף לחיות בשכירות בטרם ימכור ויקנה דירה אחרת.

הפטור של ברק ממס שבח בעסקה למכירת ביתו במגדלי אקירוב משמעותי ביותר. ם אכן הוא ישיג את המחיר המבוקש של 40 מיליון שקל הגבוה ב-29 מיליון שקל ממחיר הרכישה, הרי שהפטור ממס בשיעור של 20% על השבח (גם אם ניקח בחשבון הצמדה, הוצאות שונות בעת הרכישה ועוד), יגיע ל-5 מיליון שקל. *