מילצ'ן, הדור הבא: אלכסנדרה, הבת של ארנון, תפיק סרט בבימויו של מרטין סקורסזה

על-פי העיתון הסמכותי ביותר בעניינים הוליוודיים, "ורייאטי", אלכסנדרה מיל'צן תפיק את הסרט "הזאב מוול-סטריט" עבור אולפני וורנר ברדרס

איך שתפוחים נופלים קרוב לעצים, ובייחוד בהוליווד. מכירים את המפיק הישראלי האגדי ארנון מילצ'ן, שאחראי, בין יתר מעלליו, לסרט שובר הקופות "אישה יפה"? ובכן, זה הזמן להכיר את בתו, אלכסנדרה מילצ'ן, ולא סתם כך אלא בתפקידה החדש, מפיקת על.

על-פי העיתון הסמכותי ביותר בעניינים הוליוודיים, ורייאטי, אלכסנדרה מיל'צן תפיק לא פחות ולא יותר את הסרט "הזאב מוול-סטריט" עבור אולפני וורנר ברדרס, בבימויו של מרטין סקורסזה, מהבמאים הבולטים שקמו לקולנוע האמריקני וזוכה האוסקר הטרי על סרטו "השתולים". בסרט יככב ליאונרדו דה-קפריו, שידוע יותר כבן זוגה של דוגמנית ישראלית חיננית. אלכסנדרה, יחד עם אפיאן וויי, חברת ההפקות הפרטית של דה-קפריו, תפיק את הסרט על פי חוזה עם וורנר. בחגיגה הזו תשתתף גם חברת ההפקות של סקרוסזה, סיקליה פרודקשנס.

בידיעה בוורייאטי נמסר שאלכסנדרה מילצ'ן וסוכן השחקנים, ג'ואל גוטלר, החליטו ללכת על חברת וורנר בגלל שחברת ההפקות של דה-קפריו מציעה להם את השילוב של סקורסזה ודה-קפריו. עם זאת, האולפן ההוליוודי עוד לא פירסם שום תוכנית לסרט בבימויו של סקורסזה או בכיכובו של דה-קפריו.

מי הוא "הזאב מוול-סטריט"? ובכן, דה-קפריו יגלם את בלפורט, ברוקר קטן של מניות, שהתגורר בלונג איילנד וריצה 20 חודשי מאסר בעוון סירוב לשתף פעולה עם אחת מחקירות השחיתות הגדולות ביותר שהיו בוול-סטריט בשנות ה-90, כולל מעורבות של המאפיה בעסקי ניירות הערך. העלילה מספרת על יחסיו של בלפורט עם סוכן האפ.בי.איי שניסה להפוך אותו למלשין של רשויות הפיקוח. הסרט יהיה דו-ראשי, כלומר יתבסס על שני כוכבים, והוא מבוסס על האוטוביוגרפיה של בלפורט שהתפרסמה בספטמבר בהוצאת בנטאם.

לפי וורייאטי, העסקה עם אולפני וורנר סוכמה ביום שישי האחרון בעקבות מלחמת הצעות קצרה אך אגרסיבית בין וורנר וחברת אפיין של דה-קפריו מצד אחד ואולפני פרמונט ובראד פיט מהצד השני. על פי ההצעה של פרמונט ופיט, בראד פיט לא היה אמור להיות בהכרח כוכב הסרט.

אלכסנדרה מילצ'ן וסוכן השחקנים ג'ואל גוטלר, שרכש את הזכויות לאוטוביוגרפיה של בלפורט, החליטו ללכת על אולפני וורנר. דה-קפריו יגלם כמובן את בלפורט. הספר ישוכתב לתסריט על ידי טרנס ווינטר, שקנה את עולמו כתסריטאי של "משפחת סופרנו". על פי וורייאטי, מילצ'ן היא שהביאה את ווינטר כדי שיכתוב את התסריט, והוא צפוי להתחיל לעבוד עליו כבר בימים הקרובים.

מפתיע לגלות שאלכסנדרה מילצ'ן היא כבר מפיקה משופשפת. בימים אלה היא מפיקה את "מרי מלכת הסקוטים" ואת "שומר הלילה" (כמו התמונה של רמברנדט). הסרט האחרון אמור לצאת לאקרנים ב-2008. אבל מלבד הפרטים האלה קשה למצוא אינפורמציה נוספת על אלכסנדרה מילצ'ן, אפילו לא במרחבי האינטרנט. גם את תמונותיה היה לנו קשה לאתר.

חברת ההפקות של האב ארנון מילצ'ן היא ניו ריג'נסי, חברה פרטית שאינה חייבת בדיווח חשבונאי, והיא מנוהלת על ידי מילצ'ן האב מקרוב. מנכ"ל החברה והנשיא שלה הוא ידיד המשפחה דוד מטלון ממשפחת מטלון הידועה מעסקי הפצת הסרטים בישראל. אלכסנדרה מילצ'ן היא סגנית נשיא להפקות בלוס אנג'לס, זהו התואר הרשמי.

למילצ'ן יש גם בן, יריב, שעובד כצלם סטילס בסרטים, ובת נוספת, אלינור, שהיא מפיקה עצמאית. המודל העסקי של ניו-ריג'נסי הוא תשלומים נכבדים לאולפנים תמורת הפצת ושיווק הסרטים שלה, אבל היא ממשיכה להחזיק בבעלות על הסרטים ולגרוף נתח גדל מהרווחים. קו האשראי העצום שממנו נהנה מילצ'ן הוא דבר נדיר בהוליווד.

ארנון מילצ'ן עצמו, בן 63, מופיע באופן קבוע ברשימת המיליארדרים העולמית של פורבס. הוא כבש די בסערה את הוליווד עם כמה מהסרטים הנחשבים ביותר מבחינה אמנותית שהופקו על ידי אולפנים גדולים: "מלך הקומדיה" של מרטין סקורסזה בכיכובו של רוברט דה-נירו, "ברזיל" של טרי גיליין (יוצא מונטיפייטון ובמאי מוערך) ו"היו זמנים באמריקה" של סרג'יו ליאונה.

שרשרת ההצלחה הגיעה לשיאה בהפקת "אישה יפה" ב-1990 בכיכובה של ג'וליה רוברטס. מילצ'ן השקיע 17 מיליון דולר בסרט שגרף כמעט חצי מיליארד דולר. הסרטים הבאים כללו הצלחות אמנותיות כמו "רוצחים מלידה" ו-JFK של אוליבר סטון, והצלחות קופתיות אדירות כמו "הלקוח" ו"לשחרר את וילי".