המספרים של מודו: צפי למכירות של כ-100 מיליון דולר בשנת 2009

מתברר כי לחברה יש גם תמיכה ממקורות יותר פומביים ואפילו די מקובלים בשוק ההון ; האנליסט דניאל עמיר מ- Lazard בדו"ח מחמיא על מודו: הצלחת החברה תשפיע על נוקיה, LG, סוני אריקסון ומוטורולה

מה עדיין לא נאמר על Modu, הסטארט-אפ עתיר הרייטינג של דב מורן שיוצא לכבוש את עולם הטלפונים הסלולריים? מתברר כי לחברה יש גם תמיכה ממקורות יותר פומביים ואפילו די מקובלים בשוק ההון. דניאל עמיר, אנליסט המוליכים למחצה של בנק ההשקעות Lazard, מפרסם היום דו"ח על פעילות החברה, ממנו עולה כי מודו מעריכה מכירות של כ-400 אלף יחידות בשנה הראשונה לפעילותה, כלומר 2009, שמסתכם בהכנסות של כ-100 מיליון דולר.

מודו היא אמנם חברה פרטית אולם החשיפה הגבוהה לה זוכה מביאה אנליסטים בתחום להתעניין בפעילותה. בדרך כלל צפי הכנסות שכזה הוא הערכות שנמסרות על ידי החברה.

ממודו נמסר: "כל המספרים והספקולציות הם שמועות".

זוהי לא הפעם הראשונה בה מורן מעריך את מכירות החברה במספרים גבוהים במיוחד. בעבר התבטא לא פעם כי הוא מצפה למכירות של כמיליארד דולר בתוך חמש שנות פעילות. מה שהיה נדמה כפנטזיה ערב התחלת הפעילות, מתקרב כעת למציאות. החברה עתידה להשיג את צפי המכירות אותו מזכיר עמיר בפחות משנה שלמה, לאחר שתתחיל למכור מפברואר 2009 לשלושה לקוחות: סלקום הישראלית, טלקום איטליה, ו-Vimpelcom הרוסית. במחצית השנייה של השנה מתכננת מודו להגיע למפעילים נוספים באירופה, ארה"ב, אסיה, ודרום אמריקה.

מודו, שמפתחת מכשיר טלפון סלולרי נייד שיכול להשתלב באמצעות "עטיפות" (ג'אקטים) בהתקני מחשוב ואלקטרוניקה, תשפיע במידה ותצליח, על מספר יצרני טלפונים אחרים, גדולים בהרבה, כגון נוקיה, LG, סוני אריקסון ומוטורולה, כך צופה עמיר. כמו כן, לדבריו, הצלחת המודל של החברה תשפיע גם על יצרניות שבבים לתעשיית הסלולרי, כגון Skyworks, קוואלקום, TI ואחרות.

את הפעילות מממנת מודו בינתיים באמצעות גיוס של 20 מיליון דולר שביצעה מהקרנות ג'נסיס וג'מיני, מסנדיסק וממורן עצמו. כעת נמצא מורן בסבב גיוס נוסף של כ-100 מיליון דולר.