הווירוסים הגיעו גם לחלל החיצון: מחשבי תחנת חלל של נאס"א הותקפו בווירוס מסוג תולעת

האסטרונאוטים הביאו את הווירוס איתם מכדור הארץ ; לדברי נאס"א, פעילויות הליבה של התחנה לא נפגעו מהווירוס ; הסוכנות פתחה בחקירה כדי לגלות כיצד נפרצה המערכת ; הווירוס הוא מסוג תולעת, הוא משכפל את עצמו על-גבי המחשב במטרה לגנוב מידע מוגן

מתברר שגם במרחק של 60 אלף קילומטר מכדור הארץ צריך לבדוק את המחשבים בתוכנות אנטי-וירוס. סוכנות החלל של ארה"ב, נאס"א (NASA), אישרה שווירוס מחשבים גונב-סיסמאות עשה את הדרך מכדור הארץ לחלל החיצון, והועלה לסיפון תחנת החלל הבינלאומית.

הווירוס זוהה כ-W32.Gammina.AG, וההערכות הן כי הוא הגיע לתחנה על-גבי הלפטופים שהביאו עימם לשם אסטרונאוטים בחודש יולי. ככל הנראה, אחד מהדיסקים לא נסרק נגד ווירוסים ותולעים לפני עלייתו לחללית, וכך הוא הוחדר למערכות המחשב בתחנה.

לדברי נאס"א, פעילויות הליבה של התחנה לא נפגעו מהווירוס, שכן מערכות האנטי-וירוס יירטו אותו. הסוכנות פתחה בחקירה כדי לגלות כיצד נפרצה המערכת.

W32.Gammina.AG הוא וירוס מסוג תולעת שהתגלה לראשונה בשנת 2007. הוא משכפל את עצמו על-גבי המחשב במטרה לגנוב מידע מוגן, בעיקר שמות משתמש וסיסמאות, לצורך השימוש בהם במשחקי וידיאו. בשלב השני לפעולתו, מנסה הווירוס לשלוח את המידע בחזרה למחשב ראשי.

לפחות שני לפטופים בתחנה נפגעו מהווירוס. זהו כנראה אינו המקרה הראשון שבו מדווח על התקפת וירוסים על מחשבי תחנת חלל. "זו לא תופעה שכיחה, אך זו לא הפעם הראשונה", נמסר מנאס"א.

המחשבים בתחנת החלל אינם מקושרים באופן ישיר לאינטרנט, אך הם מחוברים בקשר לווייני המאפשר להם לשלוח ולקבל אימיילים, קטעי וידיאו ומידע אחר. הלפטופים שנפגעו, משמשים את האסטרונאוטים לכתיבת מייל ולשמירת מידע על ניסויי תזונה. הם אינם מקושרים לרשת השליטה והבקרה של התחנה, לדברי נאס"א.

נאס"א מנהלת את החקירה על הפצת הווירוס מול שותפותיה הבינלאומיות בתחנה, וביניהן רוסיה. תחנת החלל עצמה היא מיזם משותף לנאס"א, לסוכנות החלל האירופית ולסוכנויות החלל של קנדה, רוסיה ויפן. אסטרונאוטים בינלאומיים מאיישים אותה ברציפות מאז שנת 2000.