נוחי דנקנר מורה למנהלי אי.די.בי: "להעדיף כל דרך על פני פיטורי עובדים"; מקצץ 25% בשכרו ו-10% למנהלים

"אני פונה היום לכל מנהלי הקבוצה בבקשה לפעול לחסכון ולצמצום, להתייעלות ולהידוק החגורה" ; "עם זאת יש להקפיד שלא לפגוע בתנאיהם של בעלי השכר הנמוך ושל העובדים הנמנים על מגזרים חלשים, ויש לעשות כל מאמץ ולהעדיף כל אמצעי וכל דרך אפשרית על פני קיצוצים בכוח-אדם"

נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי שלח היום מכתב לכל המנהלים בקבוצה. "עוצמתו של ארגון נבחנת, בין היתר, ביכולתו לחזות מצבים משתנים מבעוד מועד וביכולתו להגיב במהירות וביעילות", כותב דנקנר.

דנקנר מוסיף וכותב: "בראשית 2007 החלה קבוצת IDB להיערך לקראת משבר בכלכלה העולמית. הימים היו ימי פריחה משקית ו"נבואות הזעם" שלנו, כפי שהוגדרו אז ע"י רבים, נשמעו מופרכות. אולם אנו התמדנו בדרכנו. הפחתנו משמעותית במגמת הרכישות שאפיינה אותנו בעבר ואימצנו אסטרטגיה שהתבססה בעיקרה על שמירת הנזילות ואף הגדלתה".

"הסערה שפוקדת כעת את השווקים בעולם, וישראל בתוכם, מחייבת אותנו כמנהלים להמשיך בהיערכות נכונה ולנקוט בצעדי התייעלות. אלה ישפרו את יכולותינו ויבטיחו את עתידנו כקבוצה עסקית מובילה". "במסגרת זו החלטנו היום - חבריי יצחק מנור, אבי פישר, צביקה לבנת, ואנוכי - כי החל מהחודש ועד לסוף שנת 2009 נוותר על 25% משכרנו ומהתגמול הכולל שאנו מקבלים".

"יושבי הראש והמנכ"לים בחברות הקבוצה התבקשו להצטרף לצעדנו ולהפחית 10% מהתגמול לו הם זכאים. אני פונה היום, באמצעות המנכ"לים, אל חברי ההנהלה בכל חברות קבוצת IDB ומבקש כי במסגרת הערכותנו יוותרו גם הם, לתקופה האמורה, על 8% מתיגמולם", כותב דנקנר.

"פעולות אלה ואחרות הינן חלק בלתי נפרד מתכנית היערכות והתנהלות שנבצע על מנת שיתאפשר לנו להגיע לסופה של הסערה בשווקים כשאנו איתנים, יציבים ואף מחוזקים".

דנקנר אף פונה לשותפיו בהנהלה: "אני פונה היום לכל מנהלי הקבוצה בבקשה לפעול לחסכון ולצמצום, להתייעלות ולהידוק החגורה. עם זאת יש להקפיד שלא לפגוע בתנאיהם של בעלי השכר הנמוך ושל העובדים הנמנים על מגזרים חלשים ויש לעשות כל מאמץ ולהעדיף כל אמצעי וכל דרך אפשרית על פני קיצוצים בכוח אדם".

"כמו-כן עלינו לזכור כי החברה בה אנו חיים חשובה לא פחות מהחברה אותה אנו מנהלים. לכן, גם בימים אלה תמשיך הקבוצה לשלב עשייה עסקית ענפה לצד עשייה לא פחות חשובה - פעילות למען הקהילה. אני גאה לעמוד בראש הקבוצה שאתם מנהליה. נמשיך ביחד את דרכנו בשיקול דעת, בתבונה וברגישות ונפעל, מחוזקים ואיתנים, לקראת ההזדמנויות והאתגרים שניצבים בפנינו", מסכם דנקנר את מכתבו.