עו"ד שמעון בן-יעקב, לשעבר בכיר בלשכה, מואשם בהטרדה מינית של עובדת זרה

לא הופיע לדיון היום * בעבר גנז היועץ המשפטי לממשלה תלונה קודמת על הטרדה מינית נגד בן-יעקב

לבית משפט השלום בת"א הוגש כתב אישום נגד עו"ד שמעון בן-יעקב (69) מרמת-גן, המייחס לו ביצוע של מעשים מגונים והטרדות מיניות כלפי אזרחית פיליפינית שעבדה בביתו, בטיפול באשתו ובעבודות משק בית בין ינואר 1999 לינואר 2001.

בן-יעקב היה בעבר פעיל בכיר בלשכת עורכי הדין ואחד מנציגי הלשכה בוועדה לבחירת שופטים.

בכתב האישום נאמר, כי במהלך עבודתה של המתלוננת, ביצע בה בן-יעקב מעשים מגונים לשם ביזוי, גירוי או סיפוקים מיניים. במספר הזדמנויות הוא נישק אותה על שפתיה, על אף שביקשה ממנו שיחדל מכך ובכתה. בהזדמנויות אחרות ביצע בה מעשים מגונים שעה שרחצה אותו באמבטיה.

התובע, עו"ד עידו דרויאן מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי), טוען, כי בן-יעקב נהג להציע למתלוננת כסף וטובות הנאה שונות כדי שתסכים לקיים עימו קשר אינטימי, ואיים עליה, כי אם תפסיק לעבוד אצלו - ידאג שתוחזר לפיליפינים. התביעה טוענת, כי הנאשם הטריד מינית את המתלוננת, תוך ניצול מרות ביחסי עבודה ושירות.

התביעה ביקשה מבית המשפט להורות, כי עדותה של המתלוננת תיגבה לאלתר, מאחר שקיים יסוד סביר להניח, שלא יהיה ניתן לגבות את עדותה במהלך המשפט, מחמת עזיבתה את הארץ מרצונה או שלא מרצונה.

לדברי התביעה, עדותה של המתלוננת היא העדות המרכזית בתיק. התיק נקבע לתזכורת להיום, אולם בן-יעקב לא הופיע לדיון, והתיק נדחה לתזכורת נוספת ל-10.4.02.

יצויין, כי עובדת לשעבר בלשכת עוה"ד התלוננה לפני שנים אחדות על הטרדה מינית מצד בן-יעקב, אך היועץ המשפטי לממשלה גנז את התיק נגדו. בתביעה אזרחית שהגישה העובדת נגד בן-יעקב, הושגה פשרה לפיה פיצה אותה בן-יעקב בסכום שלא נמסר. (ת.פ 12330/01).