המדינה: הבקשה לפסול את השופטת רוטלוי - הטלת רפש במערכת המשפט

מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, נאוה בן-אור, אמרה היום (ב'), כי בקשה לפסול את השופטת סביונה רוטלוי במשפטו של זאב בשן, היא הטלת רפש במערכת במערכת המשפט וקיעקוע המערכת. בן-אור אמרה, כי הפגיעה ברוטלוי מזכירה פגיעה אחרת בשופט אחר (אמנון סטרשנוב - ש.ד), והדבר מתחיל להצביע על קו מתפתח. היא דיברה בדיון בפני נשיא ביהמ"ש העליון, אהרון ברק.

בן-אור האשימה את הסניגור, עו"ד רם שמגר (בנו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, מאיר שמגר), כי הוא יוצר תחושה מכוונת, לפיה מערכת אכיפת החוק פועלת באופן קונספירטיבי שאין לתת בה אמון.

בשן עומד לדין באשמה של הונאת בנקים. במהלך הדיון העלה מתמחה לשעבר של השופטת, שמאי ליבוביץ, טענות במכתב ששלח לברק, לפיהן השופטת חרצה את דינו של בשן עוד בתחילת המשפט. בהסתמך על המכתב, ביקש שמגר לפסול את רוטלוי, וזו דחתה את הבקשה.

בן-אור אמרה בדיון בערעור בעליון, כי הסיפור הוא דמיוני ואינו מתקבל על הדעת. "לא התובע ולא השופט עומדים כאן למשפט", הדגישה.

שמגר אמר, כי אם מתמחה מגלה דברים על שופטת, חובתו לחשוף אותם, שכן לא עוסקים בכבודם של אנשים אלא בזכויות יסוד של נאשמים, המבקשים משפט הוגן. "דנים בדיני נפשות. כל טענה של ליבוביץ מהווה עילת פסילה", טען.

שמגר ציין, כי הגיש חוות דעת של מומחה בפוליגרף, שהעיד שליבוביץ דיבר אמת, אך התביעה לא חקרה את ליבוביץ או את המומחה. לפיכך, טען, יש לקבל את גירסתו. לדבריו, התביעה הפכה את ההליך לכתב אישום נגדו, והתביעה נוקטת בעניין זה באלימות.

בן-אור אמרה בתגובה, כי שמגר מתחסד בכך שהוא טוען שאין אלימות בבקשה נגד השופטת, ובמקביל הוא טוען שיש קנוניה בין התביעה לשופטת. לדבריה, הדבר מהווה סכנה למערכת המשפט