מתחדש המרוץ למנכ"לות נתיבי גז: אף מועמד לא נמצא מתאים

בין המועמדים הסופיים לתפקיד היה סמנכ"ל ההקמה בנתיבי גז, יובל דבוסקין, שמינויו קודם ע"י המנכ"ל הקודם, דני ורדי, והיה מקובל גם על משרד התשתיות

נפתח מחדש המרוץ לבחירת מנכ"ל לחברת הגז הממשלתית, נתיבי הגז הטבעי. דירקטוריון נתיבי הגז, שבראשות היו"ר אוהד מראני, הודיע באחרונה למועמדים שעלו לשלב הגמר במכרז כי הוחלט שלא לבחור באף אחד מהם .

בין המועמדים הסופיים לתפקיד היה סמנכ"ל ההקמה בנתיבי גז, יובל דבוסקין, שמינויו קודם ע"י המנכ"ל הקודם, דני ורדי, והיה מקובל גם על משרד התשתיות. משמעות החלטת הדירקטוריון היא שקלושים הסיכויים שדבוסקין ימונה לתפקיד מנכ"ל החברה. עפ"י הערכות, דבוסקין עשוי לפרוש לטובת הסקטור הפרטי.

כפי שפורסם ב"גלובס", מינויו של דבוסקין, שהיה המועמד המוביל לתפקיד התעכב עקב טענות שהועלו בפני הדירקטוריון בחשד לליקויים בטיחותיים ואי סדרים בהקמת צנרת הגז. יצויין כי בדיקה פנימית שנערכה עד כה לא העלתה ממצאים כלשהם כנגד דבוסקין.

תפקיד מנכ"ל נתיבי גז, שאחראית על ההקמה והתפעול של מערכת הולכת הגז הטבעי במשק, נחשב לאחד מהחשובים והרגישים במשק האנרגיה. דירקטוריון נתג"ז החליט בינתיים למנות את שמואל תורג'מן, סמנכ"ל ההנדסה, בחברה למנכ"ל זמני, זאת על-פי דרישת רשות החברות הממשלתיות. תורג'מן כיהן עד כה כמ"מ מנכ"ל, כאשר סמכויות הניהול היו בידי ועדה שמינה הדירקטוריון. ברשות החברות דרשו מנתג"ז למנות מנכ"ל בפועל בהקדם האפשרי .

לא יהיה מכרז נוסף

המכרז לבחירת מנכ"ל לנתג"ז לא בוטל רשמית, ולכן בפני ועדת האיתור שמינה הדירקטוריון בראשות, עו"ד יוסי שפרלינג, עומדות שתי חלופות: האחת לפרסם מכרז חדש לבחירת מנכ"ל והשנייה לפנות למועמדים נוספים.

על-פי הערכות, האופציה המועדפת על ועדת האיתור היא פנייה למועמדים נוספים ולא פרסום מכרז חדש שעשוי לקחת זמן רב . הערכה היא שמראני יפעל לבחירת מועמד חדש וזאת בתיאום עם משרד התשתיות.

ממשרד התשתיות נמסר בתגובה כי שר התשתיות עודכן בדבר ההחלטה והוא מאמץ אותה. במשרד הדגישו כי השר לא היה מעורב בהליך המינוי.