הזוכה המאושר

נטוויז'ן תפצה גולש בסכום של 13,500 שקל לאחר שסירבה לשדרג את הקטנוע שזכה בו

חברת נטוויז'ן, מפעילת פורטל נענע, שילמה לאחרונה במסגרת הסדר פשרה מחוץ לכותלי בית המשפט פיצוי של 13,500 שקל לאדם שהחברה סירבה להעניק לו את פרס בו זכה בהגרלה שנערכה בקרב גולשי האתר.

בין התאריכים 16-12 בדצמבר 2005 נערך מבצע בקרב גולשי אתר נענע, במסגרתו התבקשו הגולשים להעלות לאתר אינטרנט ייעודי את מכתבי הדואר האלקטרוני המרגשים ששלחו או שקיבלו. הפרס על המקום הראשון היה קטנוע הונדה בנפח 250 סמ"ק, והפרס השני - קטנוע הונדה בנפח 150 סמ"ק.

כמה ימים אחרי סיום המבצע התבשר דוד גני מגבעתיים כי הוא הזוכה במקום השני, ויקבל קטנוע בנפח 150 סמ"ק. גני הופתע לגלות שהזוכה במקום הראשון כלל לא הגיע לטקס. לטענתו, כששאל את נציגי נענע מי הזוכה במקום הראשון נמנעו האחרונים מלענות.

מכאן הסיק גני כי ככל הנראה הוא הזוכה במקום הראשון, וכי קופח על ידי החברה. גני הגיש נגד נענע תביעה לבית משפט השלום בת"א ובה טען באמצעות עו"ד טל קדש, ממשרד עורכי הדין ניידרמן פינקלשטיין, כי לפי תקנון המבצע, במידה ולא ניתן להשיג זוכה כעבור 24 שעות ממשלוח ההודעה בדואר האלקטרוני, או במקרה שהזוכה הפוטנציאלי יימצא כלא זכאי, ע"פ שיקול דעתה הבלעדי של החברה, ייעשה כל הליך הבדיקה והאימות לגבי הזוכה הפוטנציאלי הבא בתור.

לאור זאת ביקש גני מבית המשפט להורות לנענע לראות בו כזוכה במקום הראשון, ולהעניק לו את הקטנוע הגדול יותר.

במסגרת הסדר הפשרה אליו הגיעו הצדדים, הסכימה חב' נטוויז'ן, מפעילת האתר נענע, לשלם לגני את ההפרש הכספי שבין מחירון קטנוע 250 סמ"ק למחירון קטנוע 150 סמ"ק, בסך של 13,500 שקל. בית המשפט נתן להסדר הפשרה תוקף של פסק דין. "