התחזית כבר לא אופטימית: גורו ההשקעות אבי ג'וזף כהן הועברה מתפקידה בגולדמן זאקס

אבי ג'וזף כהן, שטלטלה את השווקים באמצעות הדו"חות האופטימיים שפרסמה במהלך תקופת כהונתה כאסטרטגית ההשקעות הראשית של בנק ההשקעות האמריקני גולדמן זאקס, הועברה מתפקיד החזאית הבכירה של ההתפתחויות קצרות הטווח בשוק. כך דיווח אתמול (ב') ה"וול סטריט ג'ורנל".

כהן, שהיתה אחת האסטרטגיות המשפיעות ביותר בוול סטריט במשך שנים, הוחלפה בידי דייויד קוסטין, שאותו שכרה לפני ארבע שנים, ושתחזיות מחירי המניות שלו היו לאחרונה הרבה פחות אופטימיות מתחזיותיה של כהן עצמה.

כהן תמשיך לכהן כנשיאת מכון השווקים הגלובליים של גולדמן זאקס, ותתמקד בתחזיות רחבות-היקף וארוכות-טווח בנושאים גלובליים, כתב ה"ג'ורנל".

כהן בת ה-56 אמרה ל"ג'ורנל" כי רצתה להפסיק לחבר תחזיות על מניות S&P 500, ושקוסטין לקח על עצמו בהדרגה את התפקיד. "מה שהבהרתי בבנק עצמו זה שאני רוצה להתחיל לעבוד על נושאים ארוכי-טווח, ושאני לא מעוניינת בניתוח שוק יומיומי", אמרה כהן.

התחזיות שפרסם לאחרונה קוסטין נראות מדויקות יותר מתחזיותיה של כהן, ששמרה בעקשנות על אופטימיות ושלעתים רחוקות ביותר צפתה ירידות במחירי המניות. להערכת קוסטין יירד מדד S&P 500 לרמה של 1160 נקודות בטווח הקצר. אתמול (ב') נפל המדד לרמה של 1276.60 נקודות. כהן, לעומת זאת, העריכה שבסוף השנה הנוכחית יעמוד המדד על 1675 נקודות, אך אמרה שכעת היא מסכימה עם תחזיתו של קוסטין.

בחודש שעבר דבקה כהן בתחזיתה שמדד דאו ג'ונס התעשייתי יהיה ברמה של 14,750 נקודות בסוף השנה הנוכחית. לאחר העלייה שנרשמה אתמול (ב'), נסגר מדד דאו ג'ונס, שאיבד כ-10% מערכו מתחילת השנה, ברמה של 11,972.25 נקודות.

בדצמבר אמרה כהן לעיתון גרמני שכלכלת ארה"ב אינה צפויה להיכנס למיתון. בתחילת דצמבר היא העריכה שהצמיחה תחדש את תאוצתה באמצע 2006. הסיכויים להתממשותן של שתי התחזיות נראים כעת בלתי סבירים. לדברי העיתון, הועבר תפקידה של כהן לקוסטין כבר בסוף דצמבר, אך מבלי שתתפרסם הודעה פומבית על המהלך.

הג'ורנל ציין שהמכון שבראשו עומדת כהן חוקר נושאים כגון התפתחות כוח העבודה, תוכניות פנסיה, הוצאות טיפול רפואי, מבנה שוקי ההון ורגולציה.