סוף עידן: יאיר דורי פורש מדורי מדיה

אצל כל מייסד מגיע הרגע שבו הוא מחליט לפרוש מהחברה שהקים. ביום חמישי האחרון החליט יאיר דורי, ממייסדיה של מפיקת הטלנובלות דורי מדיה, כי גם זמנו הגיע. דורי מדיה, הנסחרת ב-AIM, הודיעה ביום חמישי כי דורי (61), ששימש כסגן יו"ר, יפרוש מכל תפקיד ניהולי בחברה וימשיך לייעץ לה כדירקטור לא ניהולי, לפחות במהלך השנתיים הקרובות. דורי מחזיק ב-13.5% מהון החברה, אך אחזקה זו עומדת להצטמצם וכך להשלים שלב נוסף בהתנתקות של דורי מהחברה (פרטים בהמשך). דורי מדיה נסחרת לפי שווי של 75 מיליון דולר לאחר שאיבדה בשנה האחרונה 15%.

דורי הקים את דורי מדיה לפני 12 וכפי שמציינת החברה בהודעה, "ליאיר דורי היה חלק חשוב בהחדרת התרבות הדרום אמריקנית לבתי האב בישראל. באמצעות המוניטין שרכש, ומערכת היחסים המיוחדת שהייתה לו עם האולפנים הגדולים באמריקה הלטינית (במיוחד בארגנטינה) ובספרד, דורי החל לייבא תכנים שונים, כגון סדרות טלוויזיה, תוכניות שונות וגם תכני מוסיקה וספורט".

ומה היה לדורי עצמו להגיד באשר לפרישתו? "היה לי סיפוק גדול בעצם יצירת קבוצת מדיה שהצליחה להחדיר את ז'אנר סדרות הטלוויזיה הכי פופולארי בדרום אמריקה לישראל, וגם לשאר העולם. במהלך 12 השנים האחרונות, דורי מדיה הפכה למובילה בתחומה, עם צוות הנהלה חזק. לכן, לאחר מחשבה רבה, החלטתי לפרוש מההתחייבויות היומיומיות שלי כלפי החברה".

מטבע הדברים, את ההודעה חתמו דברי הפרידה של נדב פלטי, מנכ"ל דורי מדיה. "אנו אסירי תודה ליאיר דורי על תרומתו האדירה ותמיכתו בחברה ובתעשייה כולה. זו הייתה זכות לעבוד עימו. דורי שימש כשגריר של התרבות הארגנטינאית בישראל, ודרך התשוקה שלו לטלנובלות הוא סייע לנו לבנות עסק חזק, בעל שיעורי צמיחה גבוהים".

פלטי, נזכיר, נמנה גם הוא על בעלי המניות בחברה באמצעות חברת מפל עדן (בה הוא שותף עם תמי מוזס-בורוביץ'). בעלת מניות נוספת היא חברת Miella Venture Partners, שבשליטת מיקלה ארזי, בנו של אפי ארזי, מייסד סאיטקס ואפי. במקביל להודעה על פרישתו של דורי - וככל הנראה גם כחלק ממנה - הודיעה החברה ביום חמישי כי מפל עדן ו-Miella רכשו 3% מההון מדורי (2% ו-1%, בהתאמה). הרכישה בוצעה לפי מחיר של 153 פני (דיסקאונט של 6% על מחיר השוק).

בנוסף, יקבלו השניים אופציה לרכוש מדורי עד 5% נוספים לפי מחיר הנמוך ב-10% ממחיר השוק. האופציה תקפה לעשר שנים ובמקביל יקבלו השניים זכות סירוב ראשונה על שאר מניותיו של דורי בחברה. בעקבות העסקה, מפל עדן מחזיקה ב-37.9% מההון בעוד Miella מחזיקה ב-20% ודורי ירד לאחזקה של 10.5%.