הרשות השנייה לא אישרה את לוחות השידורים של קשת ורשת

ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה החליטה לא לאשר את הלוחות החצי-שנתיים של זכייניות ערוץ 2, בשל חוסרים בתחום סוגה עילית - בעיקר של דרמה ותוכניות תעודה

מועצת הרשות השנייה עדיין מנסה לחנך את הזכיינים: המועצה לא תאשר את לוחות השידורים שהועברו על ידי קשת ורשת למחצית הראשונה של שנת 2009. ל"גלובס" נודע כי בישיבת ועדת הטלוויזיה שהתקיימה היום (שני) הוחלט שלא לאשר את הלוחות החצי-שנתיים של קשת ושל רשת לשנה הקרובה, מאחר וקיימים חוסרים בתחום הסוגה עלית בכלל ובתחום הדרמה והתעודה בפרט.

ל"גלובס" נודע, כי בלוח שהוגש על ידי קשת, צפויה בחודשים הקרובים הוצאה עודפת של 11 מיליון שקל בתחום הז'אנר המיוחד (עליו נמנות תוכניות כמו "ארץ נהדרת"), העולה על התקרה המתחייבת על פי הכללים. עם זאת, במידה ועל פי הכללים כיום לא היתה חלוקה לז'אנרים, וסכום זה היה חלק מהסכום הכולל לסוגה עלית אליו מחויבת קשת - אזי מדובר בעמידה במחויבויות.

עוד נודע ל"גלובס", כי הלוח של רשת למחצית הראשונה של שנת 2009 לא אושר, מאחר ורשת העבירה תוכנית עבודה חלקית. בלוח שהועבר על ידה עד כה משובצת רק תוכנית ריאליטי אחת לחודשים הקרובים, "המרוץ למיליון".

מלוחות השידורים של קשת ורשת שהוגשו עד כה, נראה כי קיימת פחות השקעה כספית בתוכניות מסוג דרמה ותעודה - וזו ככל הנראה הסיבה שמועצת הרשות השנייה וועדת הטלוויזיה ברשות החליטו להבהיר שוב את מגבלת כמות הריאליטי המותרת.

לפני כשנה קבעה ועדת הטלוויזיה כי לא ניתן לשדר למעלה משתי תוכניות ריאליטי בשעות הפריים-טיים של כל זכיין, זאת בהתניה כי מנגד, ישודרו ארבע תוכניות מסוגה עלית על ידי כל זכיין. יחד עם זה, על אף שברשות מציינים כי הזכיינים עמדו בכללים אלה, הדומיננטיות של הריאליטי כמו הפרומואים, הפריצות לשידור והכיסוי - האפילו על הסוגה עלית, כך גם ריכוז תוכניות הריאילטי בו זמנית על ידי כל הזכיינים.

לוח השידורים של ערוץ 10 לשנת 2009 צפוי להיות מוגש לאישור ועדת הטלוויזיה עד סוף ינואר 2009.

לא ניתן היה לקבל את תגובתה של ועדת הטלוויזיה ברשות השנייה לידיעה.

מקשת נמסר בתגובה: "כידוע מדובר במחויבויות שנתיות, כך נקבע בכללים. הרשות עושה ככל יכולתה להפוך את קשת למפרת חוק, בעוד שהיא יודעת בוודאות שקשת עומדת בכל מחויבויותיה. עד היום קשת לא קיבלה שום מסמך הטוען שאינם מאשרים את הלוח, למרות שעל פי הכללים המועצה נדרשה לכך כבר לפני חצי שנה. שוב, בוחרת הרשות לעסוק ביחסי ציבור במקום להיות עניינית ולהתמודד עם קשת באופן ישיר".

מרשת נמסר בתגובה: "אין בכוונתנו להתייחס לעניינים שבינינו לבין הרשות השנייה מעל גבי העיתון".