פרשת השוחד: סימנס העולמית וסימנס ישראל הגישו תביעה של 81 מיליון שקל נגד אורן אהרונסון ושלמה דניאל

לפי כתב התביעה, השניים הוציאו מסימנס במרמה סכומים אלו, העבירו אותם לחשבונות בנק של שלמה דניאל וחברה בבעלותו, ובחלקם עשו שימוש לצורך תשלומי שוחד

חברת סימנס העולמית וסימנס ישראל הגישו היום (ה') לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעת ענק בסך 81 מיליון שקל כנגד אורן אהרונסון, מנכ"ל סימנס ישראל לשעבר, וכנגד גיסו, שלמה דניאל, בטענה שהוציאו מסימנס במרמה סכומים אלו, העבירו אותם לחשבונות בנק של שלמה דניאל וחברה בבעלותו, ובחלקם עשו שימוש לצורך תשלומי שוחד.

לפי כתב התביעה, ניצלו אהרונסון וגיסו, דניאל, את מעמדו ותפקידו של אהרונסון בסימנס על מנת להביא להתקשרות של סימנס בשנת 2001 עם חברה בהונג קונג בשם אוקפילד, בבעלותו ובניהולו של דניאל, בהסכם ליעוץ עסקי. אהרונסון יזם את ההתקשרות עם אוקפילד, כביכול לצורך מתן שירותי ייעוץ על ידי אוקפילד בקשר למכרז של חברת החשמל בישראל לרכישת טורבינות לתחנות כוח, זאת אף שעיסוקם של דניאל ואוקפילד בתחום הביגוד, ואף שלא היו להם כל ניסיון, יכולת או ידע רלוונטיים בתחום האנרגיה.

לפי כתב התביעה, שהוגש באמצעות משרד תדמור, באמצעות עורכי הדין דוד גדעוני ואיתי פלדור, בדרך זו עלה בידי אהרונסון, דניאל, ואוקפילד, להוציא מקופת סימנס בין השנים 2002 ו-2005 שלא כדין, סכומי עתק בסך כולל של למעלה מ- 13.5 מיליון אירו (למעלה מ- 72 מיליון שקלים), שהועברו לחשבונות של אוקפילד ודניאל.

לפי כתב התביעה, וכפי שהתברר בדיעבד במסגרת חקירה פנימית כוללת של סימנס, חלק מן הכספים שאהרונסון, דניאל ואוקפילד הוציאו מקופת סימנס הועברו לעו"ד דן כהן, אשר שימש בעבר כדירקטור בחברת החשמל, ייתכן שכתשלומי שוחד. חלק גדול מן הכספים נשאר בידי אהרונסון, דניאל ואוקפילד.