מיזם השעשועים הארד רוק פארק נסגר - אפריקה הפרישה 10 מיליון דולר בגין ירידת ערך

שלושה חודשים לאחר פתיחת הפארק הודיעה פולאר השקעות לבורסה בתל אביב כי מספר המבקרים בפארק נמוך בכמחצית מהתחזיות ; החברה האשימה את "המצב הכלכלי בארה"ב ומחירי הדלקים אשר השפיעו באופן ישיר על תרבות הצריכה והבילוי של התייר האמריקאי"

פארק השעשועים הארד רוק פארק בדרום קרוליינה. נסגר באופן רשמי בסוף השבוע, 8 חודשים בלבד אחרי שנפתח. בעלי המניות החליטו לסגור את הפארק בשל ההפסדים הכבדים, מיעוט המבקרים וחוסר היכולת למצוא רוכש לנכסי הפארק. בהקמת הפארק הושקעו כמעט 400 מיליון דולר (75 מיליון דולר הון עצמי והלוואות של 320 מיליון דולר).

הפארק שהוקם סובב סביב הנושא הרוק'נרול תחת מותג רשת בתי הקפה "הארד רוק". הקרקע נרכשה על ידי מספר מומחים בתחום פארקי השעשועים תמורת 10 מיליון דולר, ולאחר שלא הצליחו לגייס כספים להקמת הפארק הם נפגשו עם חברת ההשקעות סייף הארבור בבעלותם של הישראלים לשעבר אמנון בר-טור ובנו ארמון.

סייף הארבור נרתמה להשקיע בפרויקט יחד עם אפריקה ישראל ופולאר בינלאומי מקבוצת פולאר השקעות שבשליטת מיליארדר הנדל"ן האמריקני ז'יל פלדמן.

שלושה חודשים לאחר פתיחת הפארק הודיעה פולאר השקעות לבורסה בתל אביב כי מספר המבקרים בפארק נמוך בכמחצית מהתחזיות. החברה האשימה את "המצב הכלכלי בארה"ב ומחירי הדלקים אשר השפיעו באופן ישיר על תרבות הצריכה והבילוי של התייר האמריקאי".

פולאר בינלאומי מחקה הלוואת הבעלים שהעניקה לפארק, בהיקף של 16.8 מיליון שקל, מחיקה שיצרה הפסד של 12 מיליון שקל גם לפולאר השקעות. אפריקה ישראל דיווחה על הפרשה לירידת ערך בסך 10 מיליון דולר בגין הפארק. בספטמבר הנהלת הפארק הגישה בקשה לפשיטת רגל והגנה מפני נושים.

הפארק הניב רק 20 מיליון דולר ממכירת כרטיסים למרות ביקורות נלהבות עליו. סכום זה אינו מכסה אפילו את תשלומי הריבית השנתיים בגינו המגיעים ל-24 מיליון דולר ורחוק בהרבה מעלויות ההפעלה שלו.