גוגל נוקט עמדה פרו-פלסטינית? יו-טיוב הסיר סרטון ישראלי המתאר שימוש של החמאס בילדים כמגן אנושי

שחר בר-דוד, שהקים את חברת שרוטונים שהעלתה את הסרטון: "לצערי, ברגע שאתה נוקט עמדה פוליטית שלא מתיישרת עם שאר העולם - בועטים לך בתחת" ; בתחילת החודש הורדו מ-YouTube סרטונים שהעלה דובר צה"ל

YouTube של גוגל ממשיך לנקוט עמדה בכל הנוגע ללחימה בעזה, ואתמול (ג') החליט אתר שיתוף קבצי הווידיאו להוריד סרטון שהופק על-ידי חברת שרוטונים, אשר מתמחה בייצור סרטוני אנימציה קצרים וויראליים. הסרטון מתאר את האופן שבו נלחמים פעילי החמאס מול המתקפה הישראלית, תוך שימוש בילדים כחומת מגן אנושית. חצי יממה מאוחר יותר, הוחזר הסרטון לאתר.

אין זו הפעם הראשונה שבה YouTube הוריד מהאתר שלו סרטונים פרו-ישראליים. בתחילת החודש הורדו מ-YouTube סרטוני וידיאו שהעלה דובר צה"ל, לאחר שגולשים שמזוהים עם החמאס תייגו אותם כסרטונים "לא ראויים", אופציה ש-YouTube מעניק לגולשים במטרה לשמור על התכנים שמועלים לאתר. הפיצ'ר הזה מוביל לעיתים גם למחיקת הקבצים המסומנים באופן אוטומטי. לאחר כמה שעות, ואחרי שצוות אנושי של האתר בדק את החומרים, הועלו הסרטונים של דובר צה"ל בחזרה לאתר.

שחר בר-דוד, שהקים את חברת שרוטונים שהעלתה את הסרטון לאתר, אמר בתגובה: "עד היום, לא הורד אף סרטון של "שרוטונים" מהמדף הווירטואלי ולא חסרים פעמים בהם בחנו את גבולות הטעם הטוב בסרטונים שלנו והיינו רחוקים מלהיות פוליטיקלי-קורקטיים. לצערי, מסתבר שברגע שאתה נוקט עמדה פוליטית שלא מתיישרת עם שאר העולם, סלחו לי על הצרפתית שלי בועטים לך בתחת".

מ-YouTube נמסר: "למעלה מ- 15 שעות של סרטונים מועלות לאתר YouTube מידי דקה. עם כמות שכזו, אנו סומכים על חברי קהילת YouTube שיכירו את כללי הקהילה שלנו ויתריעו על תכנים הנראים בעיניהם כפוגעים. אנו עוברים במהירות האפשרית על הסרטונים המסומנים, ואם אנו מוצאים שאכן אותם סרטונים מפרים את כללי הקהילה שלנו אנו מסירים אותם לצמיתות, תוך פחות משעה בממוצע. לעיתים קורה שסרטון שסומן, מוסר בטעות. כשדבר כזה קורה ומובא לידיעתנו, אנו בוחנים את התוכן ונוקטים בצעדים המתאימים, כדוגמת השבת הסרט לאתר".