דובר ועדת הבחירות המרכזית מגיב למאמר ב"גלובס" בעניין השופט אליעזר ריבלין

גיורא פורדס מבקש להבהיר כי "לכל חבר בוועדה יש בחירה חופשית בין הצבעה בעד, הצבעה נגד והימנעות"

בתגובה למאמר "שתיקתו התמוהה של השופט ריבלין" שפורסם השבוע ב"גלובס", מבקש דובר ועדת הבחירות המרכזית, גיורא פורדס, להבהיר: "הקביעה שבדיון על פסילת הרשימות בל"ד ורע"מ-תע"ל מלהתמודד בבחירות לכנסת ה-18, מעל יו"ר הוועדה, שופט בית המשפט העליון אליעזר ריבלין, בתפקידו כיוון שלא השתתף בהצבעה, גובלת בחוסר אחריות ומוטעית מיסודה. לכל חבר בוועדה הבחירה החופשית בין הצבעה בעד, הצבעה נגד והימנעות".

"יו"ר הוועדה אינו יושב על כס המשפט במעמד זה, וקולו בדרך כלל שקול לקולו של כל אחד מחברי הוועדה. החלטתו של יו"ר הוועדה להימנע מלהשתתף בהצבעה באה מתוך שיקולים כבדי משקל, ולאחר שפרש בפני חברי הוועדה בהרחבה את אמות המידה המשפטיות הרלוונטיות, והדגיש בין השאר כי הכנסת מבטאת את הרעיון הדמוקרטי שלפיו כל אדם או קבוצה רשאים להחזיק בהשקפת עולם ולהתמודד עליה בבחירות. כך גם נהגו בעבר שופטים שהיו יושבי-ראש, אם כי היו כאלה שבחרו להצביע.

"יו"ר הוועדה לא סירב להגיב לפניית 'גלובס'. הפנייה לא הגיעה לידיעתו האישית, משום שלא הועברה אליו ע"י מנהלת הוועדה, שהתבקשה ע"י הכותב לעשות כן. זכותו של עיתונאי להביע את דעתו האישית, אולם עליו להיות זהיר בהבאת העובדות".