גמול השקעות מכרה את מלון גולדאר שבנתניה למשקיע זר תמורת 25.85 מיליון שקל

המלון בן ה-155 חדרים, ממוקם בכיכר העצמאות בנתניה, כ-300 מטר מקו המים של החוף ; ב-2007 הגישה החברה בקשה להיתר שיפוץ בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה נתניה, כולל שיפוץ חזית המלון והפיכת המלון למלון סוויטות

חברת גמול השקעות , שבשליטת ליאון רקנאטי, מכרה את מלון גולדאר שבנתניה למשקיע זר תמורת 25.85 מיליון שקל.

המלון בן ה-155 חדרים, ממוקם בכיכר העצמאות בנתניה, כ-300 מטר מקו המים של החוף. המלון מתנשא לגובה של שבע קומות ונכון לשנת 2007 תכננה גמול השקעות להתאים את מבנה המלון למלון סוויטות, כל שבעלי יחידות הנופש במלון יהיו רשאים להשתמש ביחידות שבבעלותם במשך תקופה שלא תעלה על שלושה חודשים כל שנה.

ב-2007 הגישה החברה בקשה להיתר שיפוץ בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה נתניה, כולל שיפוץ חזית המלון והפיכת המלון למלון סוויטות. בחודש מאי 2007 החליטה הוועדה המקומית לאשר בתנאים את הקשת ההיתר ובינואר 2008 התקבל אישור משרד התיירות להפיכת המלון למלון סוויטות.

בנוסף בחנה גמול השקעות ליזום תכונית בניין עיר חדשה שתתיר הקמת שטחים נוספים במתחם המלון. בין היתר נבחנה האפשרות לכול בתוכנית החדשה זכויות בנייה למגורים.

גמול השקעות מכרה את המלון באמצעות החברה בת, גמול גולדאר. במסגרת הסכם מכירת המלון נקבע כי התמורה תשולם לגמול גולדאר בארבעה תשלומים - הראשון, ששולם במועד החתימה, הוא בסך 5.2 מיליון שקל , השני ישולם ב-12 במארס בסך 7.8 מיליון שקל, השלישי ישולם ב-12 באפריל בסך 9.1 מיליון שקל והרביעי ישולם ב-1 ביוני בסך 3.75 מיליון שקל.

מכירת המלון מהווה צעד נוס, בשרשרת המהלכים שמבצעת החברה מאז הוחלפה בה הצמרת הניהולית. באוגוסט 2008 מונה ליאון רקנאטי ליו"ר החברה ואילו ארז בנדל ועמי קרופיק למנכ"לים משותפים. תחת ההנהלה החדשה ביצעה גמול מספר מימושים לשיפור מצבה הפיננסי, בהיקף כולל של כ-100 מיליון שקל.

בין היתר מכרה גמול את אחזקותיה בחברת פולאר תמורת כ-16 מיליון שקל, בחברת מטיס קפיטל תמורת כ-22 מיליון שקל, במניות נצבא בשווי של כ-7.5 מיליון שקל, בחברת איל מיקרוגל תמורת כ-13.5 מיליון שקל, בבית הדיור המוגן "מג'יק פיוצ'ר" תמורת כ-16 מיליון שקל, ובשבוע שעבר השלימה גם את מכירת שתי הקומות שהיו בבעלותה במגדל לוינשטיין בתל אביב לידי קבוצת משולם לוינשטיין, תמורת כ-25 מיליון שקל.

בד בבד גבתה ההנהלה החדשה חוב בסך של כ-28.5 מיליון שקל מחברת אמריס, שלימים נקלעה לקשיים פיננסיים, ובנוסף ביצעה רכישות של למעלה מ-130 מיליון איגרות חוב של החברה בבורסה. כמו כן היא מחקה מהמסחר את חברת גמול ייזום.

גמול השקעות סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2008 עם הפסד בסך של כ-179 מיליון שקל ועם הערת "עסק חי" בדוחותיה הכספיים. לגמול התחייבויות שוטפות בהיקף של למעלה מ-600 מיליון שקל, אולם בתקופה האחרונה, כאמור, היא פועלת לשיפור נזילותה.