yes פנתה לספקיה בבקשה לדחות בחודש את התשלומים

כיום התשלומים של yes לספקיה נעים בין שוטף פלוס 40 לשוטף פלוס 70 ; מחברת הלוויין נמסר בתגובה: "אנו נמצאים בתקופה בה מזומנים הם הפקטור החשוב ביותר בעסקים"

חברת הלוויין yes פנתה לכלל ספקיה בבקשה לדחות את התשלומים בחודש אחד קדימה - כך נודע ל"גלובס". כיום התשלומים של yes לספקיה נעים בין שוטף פלוס 40 לשוטף פלוס 70.

יש לציין כי במטרה לחסוך כספים, מנסה לאחרונה yes, יחד עם חברת הכבלים HOT, להוביל מהלך להפחתת תשלום התמלוגים למדינה. על-פי הערכות, אין סיכוי גבוה למימוש המהלך.

HOT ו-yes משלמות תמלוגים למדינה בגובה של 2% מהכנסותיהם, לאחר ששיעור זה הופחת מ-4% בשנים האחרונות. ההערכות הן כי על שנת 2008 ישלמו יחד כ-80 מיליון שקל.

על-פי החלטות הממשלה שהתקבלו בשנתיים האחרונות, יופחתו בהדרגה התמלוגים שמשלמות חברות הכבלים - כך שבשנת 2009 צפויים התמלוגים לרדת ל-1.5%, והחל משנת 2010 הם אמורים לרדת לרמה קבועה של 1% מההכנסות מדי שנה. אישור הפחתה מתוכננת זו תלוי במשרד האוצר.

מ-yes נמסר בתגובה: "ביקשנו מכל הספקים לדחות את התשלום בחודש. אנו נמצאים בתקופה בה מזומנים הם הפקטור החשוב ביותר בעסקים ותשומת הלב מרוכזת בזה. זה חלק מהפוקוס הניהולי שלנו בימים אלה, שמתרכז במזומנים".