אפל השיקה את ה-iPhone החדש - לא מתוכנן להגיע כרגע לישראל

גלובס tv iPhone 3Gs כולל מצלמת 3 מגה פיקסל וזיכרון של 32 ג'יגה ■ ה-iPhone 3Gs מהדור הנוכחי יימכר ב-99 דולר ■ הדגם החדש יכלול עברית, אבל עדיין לא יגיע לישראל

חברת אפל הכריזה הערב (ב') על סלולרי חדש מתוצרתה - iPhone 3Gs. בין החידושים שבמכשיר - תמיכה במהירויות גלישה של עד 7.2 מגה, מצלמת 3 מגה פיקסל, כולל צילום וידיאו ופוקוס אוטומטי.

בנוסף, המכשיר כולל פקודות קוליות שמאפשרות להתקשר לאנשים ולבחור שירים מנגן המוזיקה בטלפון.

מחיר המכשיר יעמוד על 199 דולר עבור גירסת ה-16 ג'יגה ו-299 דולר עבור גרסת ה-32 ג'יגה. ה-iPhone הנוכחי יימכר במחיר מוזל של 99 דולר בגרסת ה-8 ג'יגה.

ה-iPhone החדש יצא בעוד שבוע וחצי ברוב העולם, כאשר שאר המדינות יקבלו אותו עד אוגוסט.

iPhone 3Gs

יש יותר מ-50,000 אפליקציות שנמכרות היום בחנות של אפל, כאשר מיליארד הורדות התבצעו ב-9 החודשים שהיא קיימת. החברה מכרה מעל 40 מיליון מכשירי iPhone ו-iPod Touch, שיכולים להריץ את האפליקציות שנרכשו בחנות.

גירסת מערכת ההפעלה 3.0 שתצא בקרוב תכלול תמיכה ב-30 שפות כולל עברית, והיא גם תאפשר קבלת הודעות תמונה (MMS) וחתיכה והדבקה של טקסטים. התוכנה גם תאפשר להשתמש במכשיר כמודם למחשב הנייד, אם באמצעות כבל USB או באמצעות בלוטות'.

תכונה מעניינת נוספת בעדכון הגירסה היא היכולת לאתר את המכשיר באמצעות האינטרנט כאשר הוא אבד לכם. כך שאתם תוכלו לראות באמצעות מפה איפה הוא בדיוק נמצא או אפילו לשלוח לו הודעה שתגרום לו להתחיל לצפצף (במקרה שהמכשיר נאבד לכם בבית).

כמו כן, אתם תוכלו לשלוח פקודה לטלפון, שתבצע מחיקה של כל הנתונים שלו. שדרוג בדפדפן האינטרנט - ספארי ב-iPhone - יאפשר מילוי אוטומטי של שם משתמש וסיסמה באתרים בהם פרטים אלה דרושים.

חידוש אחר שכל בעלי ה-iPhone יוכלו לשדרג אליו הוא תוכנות ניווט לנסיעה בכבישים, שלא היו קיימות עד עכשיו בטלפונים של אפל. החברה הראשונה שהציגה באירוע תוכנה כזו היא חברת TomTom, אולם כבר עכשיו ידוע כי מספר חברות ניווט ישראליות מחזיקות תוכנות ניווט משלהן שייצאו כנראה ממש בקרוב, כולל תמיכה בכבישי הארץ.

גירסה 3.0 תהיה זמינה בחינם לבעלי iPhone החל מ-17 ביוני וב-10 דולר למשתמשי iPod Touch.

מחברת iDigital, נציגת אפל, בישראל נמסר כי "מערכת ההפעלה בעברית שאפל השיקה הערב, מוכיחה כי אפל העולמית מביעה אמון בשוק הישראלי ומכשירה את הקרקע לכניסתו של ה-iPhone לארץ בחודשים הקרובים".