נובה מזנקת ב-19.8% - השיקה מוצר בתחום המדידות האופטיות

ה-MatMaker מקצר את עבודת ההכנה למדידות מימים לשעות ספורות, וזאת כחלק מהעמקת החדירה לשוק מערכות המדידה העצמאיות

נובה מכשירי מדידה , המייצרת מערכות בדיקה לתעשיית השבבים, הודיעה היום (ד') על השקת ה-MatMaker, מוצר בתחום המדידות האופטיות המקצר את עבודת ההכנה למדידות מימים לשעות ספורות, וזאת כחלק מהעמקת החדירה לשוק מערכות המדידה העצמאיות. מניית החברה מזקת ב-19.8% במסחר בת"א.

"בטכנולוגיות ייצור מתקדמות אנו רואים גידול מהיר בהטמעת מערכות מדידה אופטיות המציגות חלופה מהירה ואיכותית למערכות קיימות", אמר גבי זליגסון, נשיא ומנכ"ל נובה. "טכנולגיה חדישה זו המבוססת על אלגוריתמים וכלי תוכנה, מקצרת את זמן פיתוח האפליקציה ומפחיתה עלויות באופן משמעותי, תוך שהיא משפרת את רמת הדיוק בצורה ניכרת. אני רואה בטכנולוגיה זו המשך ישיר לפתרונות שנובה מציעה בתחום המדידות האופטיות".

בשבוע שעבר הודיעה נובה כי תציג הזמנות שיא למערכות מידה עצמאיות מתוצרתה בדו"חות הכספיים של הרבעון השני. על-פי ההערכות בשוק, מדובר בהזמנות המסתכמות ב-8 מיליון דולר, סכום הגבוה מהכנסותיה הכוללות ברבעון הראשון.

ההזמנות נובעות משלושה לקוחות שונים שנובה לא סיפקה את שמם, ונובה צפויה לספק את ההזמנות ולהתקין את המכשירים ברבעון השני והשלישי של 2009. השימוש במערכות אלו יהיה עבור מדידות אופטיות במספר שלבים בתהליך הפיתוח ובטכנולוגיות ייצור מתקדמות עד ל-45 ננו-מטר (כל ננו מטר שקול לעשירית המיליון של המילימטר).

מערכות המדידה של נובה מאפשרות בקרה על תהליך הייצור של יצרניות שבבים בכל העולם, ובין לקוחותיה ניתן למנות שמות מוכרים כמו סמסונג, IBM, טאואר סמיקונדקטורס ויצרניות זכרונות מארה"ב. בעוד שמערכות המדידה שהיא מייצרת הן עפ"י רוב משולבות בתוך מכונות הייצור עצמן (כמו מכונות שמציירת אפלייד מטריאלס, למשל), לאחרונה היא נכנסת לתחום מערכות עצמאיות. "המערכות העצמאיות מאפשרות לנו רווחיות גבוהה יותר (כ-0.75-1 מיליון דולר למערכת עצמאית לעומת 250-350 אלף דולר למערכת משולבת)", אמר זליגסון ל"גלובס" בראיון בשבוע שעבר.