יהושע TBWA צפוי לטפל בקמפיין המשותף להשקת ה-iPhone

אם הממונה על ההגבלים תאשר לחברות הסלולר לפעול במשותף בשיווק ה-iPhone, הן יעלו קמפיין אחיד בעלות של כ-1.5 מיליון דולר ■ חברת הפרסום הבינלאומית TBWA מטפלת בתקציב הבינלאומי של המכשיר

משרד הפרסום יהושע TBWA צפוי להיות המרוויח העיקרי בענף הפרסום מהשקת מכשיר ה-iPhone בישראל. ל"גלובס" נודע כי אם הממונה על ההגבלים העסקיים תאשר ל-3 חברות הסלולר להעלות קמפיין משותף לרגל השקת המכשיר בישראל - יהיה זה יהושע שיטפל בתקציב.

מכשיר ה-iPhone של חברת אפל יושק בישראל במקביל על-ידי 3 חברות הסלולר סלקום, פרטנר ופלאפון. בתקציבי הפרסום של החברות מטפלים 6 משרדים: מקאן-אריקסון וגיתם BBDO בסלקום; שלמור-אבנון-עמיחי וראובני-פרידן בפרטנר; ובאומן-בר-ריבנאי ואדלר-חומסקי בפלאפון.

עם זאת, דווקא ליהושע יש יתרון שאין למשרדים האחרים: הסוכנות המחזיקה במניות במשרד היא חברת הפרסום הבינלאומית TBWA, המטפלת בתקציב הבינלאומי של iPhone ועומדת מאחרי השקתו במדינות העולם.

בשלב הראשון תכננו בחברות הסלולר שכל אחת מהחברות תערוך את השקת המכשיר באופן עצמאי. אולם המדיניות הקשוחה של אפל, שאינה מאפשרת כמעט שום תזוזה מהקו הפרסומי שהחברה מכתיבה, הביא לכך שהחברות, שאינן יכולות ליהנות מחופש קריאטיבי, מעדיפות נוכח הנתונים הללו לצמצם עלויות. במקום להיפרד כל אחת ממיליון עד 1.5 מיליון דולר - העלות של קמפיין השקה עצמאי, הן מעדיפות כעת לשלב כוחות לקמפיין משותף שאמנם יהיה משמעותי ובולט, אך יש להניח כי לא יעמוד על יותר ממיליון וחצי דולר.

עיקר העבודה צפויה להיות אדפטציות של חומריים מקוריים של הקמפיינים העולמיים לשוק המקומי. עם זאת, מדובר במותג נחשק שמשרדי הפרסום שאפו להתהדר בו ובתקציב שעומד בסדר גודל של מפרסם קטן-בינוני.

כאמור, המהלך עדיין טעון את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.