דוד אבנר במתקפה חסרת תקדים על כתב גלי צה"ל בשידור: "אתה רוקד על הדם בטרגדיה של משפחת רמון"

(עדכון) - גל"צ חשף הבוקר SMS ששלחה פרטנר למנוייה: "לצפייה בטרגדיה של משפחת רמון שלחו 1" ■ אבנר: "הניסוח הנכון היה: 'ערוץ 2: לצפייה בסיקור הטרגדיה של משפחת רמון לחץ כך, להסרה - כך'" ■ ערוץ 2 מכחיש את טענת אבנר על הכנסות מהשירות

"אם מישהו רוקד פה על הדם זה אתה ולא אנחנו" - במילים אלה תקף היום (ג') מנכ"ל פרטנר, דוד אבנר, את כתב גלי צה"ל מתן חודורוב, כשהועלה לשידור במטרה להשמיע התנצלות על ה-SMS שנשלח אתמול (ב') ללקוחות חברת הסלולר, ובו ניסוח "לא רגיש במיוחד" עם הפנייה לסיקור "הטרגדיה של משפחת רמון".

"אם ברצונך לצפות בסיקור הטרגדיה של משפחת רמון שלח 1 ב-SMS למספר 4343, ותוכל לצפות בווידיאו מ חדשות ערוץ 2" - זה היה, כפי שפורסם בגלי צה"ל, נוסח הודעת ה-SMS שקיבלו אתמול חלק ממנויי אורנג', יממה לאחר התרסקות מטוס ה-F-16 שבה נהרג סרן אסף רמון, בנו של האסטרונאוט אילן רמון ז"ל.

אולם אבנר, שעלה לשידור מספר שעות מאוחר יותר, אמר לחודורוב וליעל דן, אשר בתוכניתה "עושים צהריים" עלה לשידור: "הציטוט שקיבלתם אינו נכון. לא נשלח SMS מהסוג שאתם מתארים. הניסוח הנכון היה: 'ערוץ 2: לצפייה בסיקור הטרגדיה של משפחת רמון לחץ כך, להסרה - לחץ כך'".

"בכל ערוצי התקשורת נעשה פרסום, והנוסח שלנו - שאגב אני מתנצל עליו ונקפיד יותר להבא - נעים יותר מהצורה שבה ציטטת אותו, ומה שאתה עושה פה חמור יותר ממה שאתה טוען שאנחנו עשינו. המתקפה הזאת - לרקוד על כך ולרקוד על אורנג' - יצאה מפרופורציות. הסיפור שעשיתם הוא עשיית גל שני ושלישי של שימוש בטרגדיה", אמר אבנר, והודה: "חד-משמעית, הניסוח אינו מוצלח, יש טובים ממנו בהרבה. כל עם ישראל שותף לתחושות הקשות, ובראש ובראשונה אנחנו מצטערים על הטרגדיה עצמה".

מוקדם יותר היום פירסמה פרטנר תגובה רשמית בזו הלשון: "פרטנר מבקשת להביע את התנצלותה הכנה בפני משפחת רמון ולקוחות החברה על נוסח ההודעה כפי שנשלח למנויים על שירותי החדשות. לצערנו הרב, ההודעה נוסחה בחוסר רגישות. החברה פועלת למניעת הישנות מקרים מסוג זה. פרטנר מחבקת את משפחת רמון ומבקשת לשלוח שוב את התנצלותה הכנה".

עוד אמר אבנר לחודורוב: "עם ההתנצלות שלי, ראוי שגם אתה תתנצל. כל המדיה היתה צריכה לנסח את הדברים בצורה הרבה יותר רגישה. יש לקוחות שפנו אליי ושלחו לי SMS על כך שנפגעו מהטיפול של גלי צה"ל".

מנכ"ל פרטנר הוסיף: "אני רוצה להדגיש את העובדה שבסל-הכל שלחנו קישור למי שרגיל לקבל קישורים כאלה, כמו שאנחנו שולחים לכל ידיעה אחרת. ערוץ 2 מוכר את החדשה הזו בדיוק כמו כל ערוץ אחר. הערוץ מקבל תשלום עבור הידיעה הזו - וכך גם ערוץ 10 וכל היתר".

מחדשות ערוץ 2 נמסר לגלי צה"ל בתגובה: "אין לנו שום קשר להודעה שהוציאה אורנג', ואין לנו כל הכנסה מהשירות שהיא מספקת. אנחנו מסתייגים מנוסח ההודעה שקוראת ללחוץ 1 כדי לצפות בטרגדיה של משפחת רמון".