16 חודשים בלבד לאחר שיצא אל השוק הפך דפדפן 
כרום של 
גוגל לדפדפן האינטרנט השלישי במידת הפופולריות שלו, כשהוא מותיר מאחור את ספארי של חברת 
אפל. 
על-פי נתונים שפרסמה חברת מחקרי השוק Net Applications, הגיע נתח השוק של הכרום בדצמבר ל-4.63%, לעומת 4.46% לספארי. הדפדפן המוביל בשוק, אקספלורר של מיקרוסופט, המשיך לאבד פופולריות, ורשם ירידה של אחוז שלם בנתח השוק שלו בחודש שעבר. 
למרות שהדפדפן ספארי ירד למקום הרביעי בדירוג, נתח השוק שלו גדל ב-0.1% בדצמבר לעומת נובמבר. הדפדפן השני בדירוג הפופולריות, פיירפוקס של מוזילה, איבד 0.1% מנתח השוק שלו, שעמד בדצמבר על 24.6%. הנתונים עלולים לעורר את דאגתה של מיקרוסופט. נתח השוק של אקספלורר עמד בחודש שעבר על 62.7%, כאשר בשיאו החזיק אקספלורר ביותר מ-90% משוק הדפדפנים. בששת החודשים האחרונים איבד אקספלורר בממוצע 0.94% מנתח השוק שלו, זאת לעומת אובדן ממוצע של 0.36% בחציון הראשון של 2009. 
הירידה החדה בפופולריות של הדפדפן בולטת אף יותר לאור השקת גרסת אקספלורר 8 במארס 2009. אנשי מיקרוסופט קיוו להשיב באמצעות הגרסה החדשה את ההגמוניה שלהם על בשוק הדפדפנים על כנה אך בינתיים ללא הועיל. 
           
    	  
                        
            
            
            
            
                     
        
               
            
             לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
                
קוד האתי                                
                  המופיע
                
בדו"ח האמון  
                  לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה 
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.