פורטפוליו | טל לאופר

גיל: 39 תפקיד: מנכ"ל אמרסון ספקטרוניקס, העוסקת במערכות מתקדמות לכיבוי אש

אני: מלא אנרגיה, אוהב אתגרים.

משפחה: סבתא מהצד של אמא נולדה בצד ההונגרי של הרי הקרפטים וכשהייתה בת 18 נשלחה לאושוויץ והצליחה לשרוד שם שנתיים. כשביקרתי במחנה במסגרת משלחת בתיכון, ביקרתי בצריף מספר שבע שבו גרה. סבא, שאותו הכירה עוד לפני המלחמה, הצליח לשרוד אף הוא ויחד הם עלו לארץ דרך אנגליה, והיו ממקימי נהריה. סבא עבד בשטראוס. הוריו של אבא נשלחו למחנות עבודה ברומניה ואחרי המלחמה הגיעו לנהריה. סבא עבד כנגר. ההורים הכירו באוטובוס בעיר לפני הצבא. הם התחתנו ועברו לתל אביב. אבא למד מדידות באוניברסיטה והפך למודד עצמאי. אמא הייתה מורה.

ילדות: רמת אביב. למדתי באליאנס, התנדבתי במד"א והייתי בצופים.

שב"כ: אחרי שירות כקצין בצנחנים הצטרפתי לשב"כ ומאוחר יותר נקלטתי ביחידה לאבטחת אישים והתחלתי ללמוד משפטים וממשל. טסתי הרבה ולמדתי מסיכומים. את ההתמחות עשיתי אצל אמנון זכרוני, אבל פחות נהניתי מהעיסוק במקצוע.

מיכל: אשתי, עורכת דין בהכשרתה, שמעולם לא עסקה במקצוע. היא הייתה קונדיטורית ב"רביבה וסיליה", עבדה באוניברסיטת תל אביב בשיווק ועכשיו היא בחופשת לידה עם הרביעי ובמקביל עובדת בסטארט-אפ בתחום התינוקות. אנחנו גרים בנאות אפקה בתל אביב, לא רחוק מההורים.

APM: חברת סטארט-אפ ישראלית שפיתחה מכשיר סריקה למדידת חומרים מוצקים במכלים גדולים, באמצעות גלי קול, ומציג את התוצאה בתמונה תלת ממדית. המייסד והיזם, אופיר פרל, התחתן מאוחר יותר עם אחותי. רצנו עם החברה 11 שנים והיינו עסוקים בגיוסים כי תמיד היה צריך עוד כדי לגדול. באיזשהו שלב הגיע התאגיד האמריקאי אמרסון והתחיל משא ומתן שהבשיל למכירה. כשהקמנו את החברה היינו משתעשעים שפעם נמכור להם את החברה. זה קרה ב-2013.

אמרסון: מהחברות הגדולות באמריקה, מחזור של 23 מיליארד דולר, 100 אלף עובדים. הליבה שלו היא בקרה ואוטומציה. כשהגיעו לכאן, הם התלהבו בעיקר מהחשיבה מחוץ לקופסה, והחליטו להיכנס לטכנולוגיה בתחום המוצקים אחרי שהובילו בתחום הנוזלים.

אינטגרציה: תהליך ארוך שבו הכנסנו את המוצרים לאמרסון והתאמנו לתרבות הניהול של התאגיד. טסתי המון בכל העולם. הפעילות נשארה אמנם בישראל, אבל היה צורך לשלב אותה במרכזי החברה ברחבי העולם ואת זה עשיתי כסמנכ"ל תפעול.

מתחרים: סימנס ו-וגה, תאגידים אמריקאים וגרמנים גדולים, רק שכולם מתמקדים במדידת נקודה אחת במבנה, מה שמטה את התוצאות, ולעומת זאת, אנחנו פיתחנו טכניקה של מדידה באמצעות שלוש אנטנות בהרבה נקודות, מה שהופך אותה למדויקת יותר. מדידת נפח לעומת מדידת גובה.

ספקטרוניקס: מפתחת ומייצרת גלאי אש וגז לתעשייה ומערכות כיבוי לכלי רכב צבאיים. אמרסון רכשה אותה ב-2015. חיפשו מישהו שיוכל להוביל אותה מפה, וכיוון שאני מכיר את השוק האמריקאי ואת אמרסון, והיה לי רפיוטיישן טוב בחברה, הציעו לי לעבור לנהל את ספקטרוניקס.

יחיאל ספקטור: המייסד. יש בינו לבין אמרסון התדיינות בקשר לעסקת המכירה שאני לא מעורב בה.

שדרות: המפעל שלנו ממוקם בעיר והציוד שלנו מותקן על הנגמשים והטנקים שנמצאים גם על הגבול בדרום שנמצא לא רחוק.

התאגדות עובדים: עם כניסתי לתפקיד העובדים ביקשו להתאגד ואנחנו נמצאים במו"מ ופועלים לפי החוק.

מזוודה: מוצר של החברה הבת "גרינקס", המיועד ללוחמי אש ולכוחות המקצועיים בכיבוי שריפות. מדובר בטכנולוגיה הלוכדת את האש, מורידה את הטמפרטורה ומאפשרת להתמודד עם הלהבות במקומות סגורים.

פנאי: הולך לחדר כושר כמה שמתאפשר לי, מטייל הרבה. בארץ עם המשפחה בקבוצת טיולים ובחופשות בחו"ל. שבוע בחודש אני לא בארץ ויש גם תקופות שיותר. החופש הכי גדול מבחינתי זה ללכת לעבודה בבוקר.

תפיסת עתיד: השמיים הם הגבול. אני רוצה גדול יותר ומסובך יותר, להמשיך לבנות את ספקטרוניקס ולהכין אותה לעתיד כמובילת שוק.