חוקרים שנשכרו בידי חברת ביטוח צרפתית חושדים: פלאטו-שרון החליף 115 תמונות של צייר רוסי שהגיעו ארצה בחיקויים

פלאטו מכחיש את החשדות נגדו על רקע הדליקה

שמואל פלאטו-שרון הוציא 115 תמונות מתוך 300 התמונות של הצייר הרוסי מיכאל צ'ימיאקין, שהגיעו אשתקד לתערוכה בארץ, והחליף אותן בתמונות שבבעלותו בערך ירוד. כך חושד משרד החקירות ויצמן-יער, שניהל את החקירה בנושא מטעם חברת הביטוח הצרפתית סאפום.

על פי החומר שהגיע למשרד החקירות, מתקבלת התמונה הבאה: הגלריה הפריזאית קרפטניה, בבעלות פטריק קרפטניה, שלחה לפלאטו-שרון 300 מציוריו של צ'ימיאקין. כאשר הגיעו התמונות, לארץ הוציא פלאטו-שרון 115 מן התמונות, הסתיר אותן במקום בלתי ידוע, ובמקומן הכניס חיקויים של תמונות אמיתיות, בערך הנמוך בהרבה ממחיר התמונות המקוריות.

קרפטניה הגישה לסאפום תביעה על סך 5.5 מיליון דולר. נציג קרפטניה בארץ, עו"ד גד נשיץ, אמר היום (ג') ל"גלובס": "התביעה של 5.5 מיליון דולר נועדה לכיסוי כל הנזקים. מבחינתנו, התמונות ששלחנו לארץ ניזוקו בדליקה".

משלוח התמונות כולו בוטח ב-9.5 מיליון דולר. קרפטניה אומרת, כי הגישה תביעה על סכום נמוך יותר, משום שחלק מהתמונות לא ניזוקו בדליקה, שהיתה במרתף היכל התרבות במארס אשתקד.

משרד החקירות ויצמן-יער, בבעלותם של אשר ויצמן ודורון יער, חוקר בנושא מאז הדליקה. נציגי קרפטניה הגיעו לארץ, וערכו השוואה בין שרידי התמונות לבין הקטלוג המקורי, ועל סמך ההשוואה הגיעו למסקנה, ש-115 תמונות הוחלפו. משרד ויצמן-יער דיווח באופן שוטף למשטרה על ההתפתחות בנושא. לפני שבועיים הוציא בית המשפט המחוזי בת"א צו, שחייב את משרד החקירות למסור למשטרה את כל החומר שריכז.

בדיון שנערך אתמול בבית משפט השלום בת"א, הכחיש פלאטו-שרון את כל החשדות נגדו, לפיהן גרם לדליקה לצורכי ביטוח. הוא אמר, כי לא הצית ולא גנב שום תמונה. בית המשפט האריך את מעצרו ב-4 ימים. «מאת אלעזר לוין «חוקרים שנשכרו בידי חברת ביטוח צרפתית חושדים: פלאטו-שרון החליף 115 תמונות של צייר רוסי שהגיעו ארצה בחיקויים «פלאטו מכחיש את החשדות נגדו על רקע הדליקה