קבוצת שטיינמיץ הלוותה לשקד 13.8 מיליון שקל למימון כפר הגולף באשקלון

תקבל ריבית של %2, ולחילופין %40-%50 מרווחי הפרוייקט או חלק ממניותיו

קבוצת משקיעים בראשות היהלומנים דניאל ובנימין שטייניץ הלוותה לחברת נתנאל שקד 13.8 מיליון שקל, למימון חלקי של פרוייקט כפר הגולף באשקלון. חוזה ההלוואה, המהוה עיסקה בלתי שיגרתית בענף הנדל"ן, נחתם לפני קרוב לשנה, ופרטיו נחשפים היום לראשונה.

המלווה היא חברת די.אר.בי, שהשליטה בה מחולקת כך: %52 דניאל שטייניץ, מגדולי היהלומנים בארץ, %28 היהלומן הבלגי בנימין שטייניץ (אחיו של דני), %20 תתאלוף (מיל) בן-ציון בן-בשט, לשעבר מפקד חיל חימוש. ההלוואה צמודה למדד, בריבית %2 לשנה, ועומדת לפירעון בתשלום אחד, קרן וריבית, בשנת 2003.

ההלוואה מממנת עיסקת נדל"ן מלפני שנתים: שקד קנתה מקבוצת משקיעים מדרא"פ, שיוצגה בידי עוה"ד ג'נין שטראוס ועודד קרני, %50 ממיתחם בן 340 דונם באשקלון, בכ-4 מיליון דולר. שקד מימנה את הרכישה בהלוואה מבנק דיסקונט, בריבית של %4.5, ולאחר מכן המירה אותה בהלוואה הזולה מקבוצת שטייניץ.

המיתחם בן 340 הדונם מיועד לבניית 333 קוטג'ים, 84 דירות גן וגג, 600 דירות רגילות, 800 דירות נופש ומלון בן 350 חדר. התב"ע בהליכי רישוי, והבנייה תהיה בעוד שנים. שקד מתכננת למכור את המגרשים המיועדים לבניית הדירות והקוטג'ים, ולבנות בעצמה את דירות הנופש והמלון. אין כיום נתונים של ממש על היקף הפרוייקט ורווחיותו. בסמוך, מחזיקה שקד במיתחם בן 453 דונם, בהסכם הרשאה עם מינהל מקרקעי ישראל, המיועד לבניית מסלולי גולף. שקד משלמת דמי הרשאה של 500 אלף שקל לשנה.

החוזה עם די.אר. בי קובע, כי בשנת 2003 תחליט חברת שקד, אם לפרוע את ההלוואה עם ההצמדה והריבית, או, לחילופין, להעביר לקבוצת שטייניץ %40 מרווחי הפרוייקט, או %50 מהרווחים במקרה שהרווח יעלה על 20 מיליון דולר. די.אר.בי לא תהיה זכאית לאחוזים ממיליון הדולר הראשונים.

הסכמתה של קבוצת שטייניץ להלוות ב-%2 נובעת מכך, שהחוזה נותן לה אופציה להמיר בעתיד את ההלוואה בחבילת מניות בפרוייקט, עד לתקרה של %50. לפי שעה לא הודיעה החברה אם תנצל את האופציה, וסביר להניח שתעשה זאת, אם בכלל, רק בעוד שנים. « «קבוצת שטיינמיץ הלוותה לשקד 13.8 מיליון שקל למימון כפר הגולף באשקלון «תקבל ריבית של %2, ולחילופין %40-%50 מרווחי הפרוייקט או חלק ממניותיו