תושב מבוא דותן בן 63 נהרג בפיגוע ירי סמוך לטול כרם

"המחבלים ביצעו וידוא הריגה בהרוג, צביקה שלף" .צה"ל: הפיגוע - מדיניות הרשות הפלשתינית

אזרח ישראלי, בן 63, תושב מבוא דותן שבאיזור ג'נין, נהרג היום (ה') בבוקר מירי בראשו ליד בקה אל שרקייה, סמוך לקו הירוק.

ההרוג, צביקה שלף, יצא מהיישוב בו הוא מתגורר במכוניתו, לכיוון בקה אל שרקייה, שליד טול כרם. מספר קליעים נורו לעברו - והוא נפגע בצורה קשה בראשו. ככל הנראה, הירי בוצע מרכב חולף שנמלט מהמקום. ככל הידוע שלף היה לבדו במכונית. ממד"א נמסר, כי האיש ספג חמישה כדורים, מתוכם שניים בראש ואחד בחזה.

מקורות בקרב המתנחלים העריכו, כי המחבלים ביצעו "וידוא הריגה" בהרוג, וזאת מכיוון שאחד התרמילים נמצא בתוך כלי הרכב. מצה"ל נמסר כי אין עדות לכך שאכן בוצע וידוא הריגה.

צוות מגן דוד אדום שהגיע למקום, תכנן לפנות את הפצוע לבית החולים "רמב"ם" בחיפה - אבל הוא מת מפצעיו כעבור דקות אחדות. כוחות גדולים של משטרה ושל משטרת מחוז ש"י הגיעו לבדוק את סימני הירי, ועיכבו לחקירה מספר אנשים שהיו בסמוך לאירוע.

מפקד חטיבת מנשה בצה"ל, אלוף משנה אפי כהן, אמר בעקבות הפיגוע, כי זו תוצאה ישירה של מדיניות הרשות הפלשתינית, "וחלק מגל טרור שפוקד אותנו בימים האחרונים". לדבריו, "צה"ל אינו יודע עדיין איזו חוליה ביצעה את הפיגוע".

לדבריו, שלף נרצח בשעה שנסע מכיוון חרמש אל בקה אל-שרקייה, במטרה להיכנס אל תוך שטח ישראל. הכביש העובר בבקה אל שרקייה הוא היחיד באזור, וכדי להימנע מנסיעה בו נוהג חלק מהמתנחלים לנסוע באזור אום אל פאחם, הנמצאת במרחק של כ-20 ק"מ צפונה.

"צביקה הוא מבין מייסדי היישוב", סיפרו חבריו של ההרוג במבוא דותן, "בית הספר האזורי בשקד, היישוב הסמוך, נקרא על שם הבן שלו, עומר, שנהרג לפני שנתיים כשהתחשמל בחו"ל, בטיול בהודו, בגיל 22".

רוני מזרחי, יו"ר ועד ההתנחלות חרמש ומכר של המשפחה, סיפר, כי צביקה עבד בהסעות של עובדים וכי אשתו רחל היא אחות בהתנחלות חרמש. מזרחי אמר, כי הפיגוע היה צפוי: "בחודשים האחרונים היו בכביש הזה שני מטעני צד שהופעלו נגד כלי רכב. בימים אלה הוקם כביש עוקף מצפון, אולם הוא עדיין לא מוכן ולא ניתן להשתמש בו".

יעל בן-יעקב, תושבת מבוא דותן, אמרה, כי "צביקה היה מתיישב ואהב את ארץ ישראל בלב ובנפש. איש שהאיר פנים לעולם. ערביי הסביבה היו חברים שלו, הוא תמיד אמר שהוא מוכרח להפריד בין המצב לבין העובדה שהערבים הם החברים שלו. 'הערבים ישמרו עלי', הוא נהג לומר, אבל הערבים לא שמרו עליו". אשתו של צביקה, רחל, סיכמה: "החברים שלו הרגו אותו".