רוסיה תסגור את תחנת הטלוויזיה העצמאית TV6

ארה"ב מאוכזבת מסגירת תחנת הטלוויזיה של איל ההון הגולה, בוריס בריזובסקי

מימשל בוש הביע שלשום (ו') את חששו מהכרסום בחופש העיתונות ברוסיה אחרי שתחנת הטלוויזיה TV6, של איל ההון הגולה בוריס בריזובסקי, היחידה מחוץ לשליטת הקרמלין, נסגרה בצו משפטי.

"נוצר הרושם שבמסגרת המהלכים המשפטיים הופעלו לחצים פוליטיים על בית המשפט", אמר דובר הבית הלבן, ארי פלטשר, והוסיף כי מימשל בוש מאוכזב מההחלטה.

התגובה באה בעקבות החלטת בית המשפט הרוסי העליון לבוררות מיום ו' לאשר פסיקה קודמת, שקבעה כי התחנה - בבעלות בוריס בריזובסקי, מקורב לשעבר לקרמלין ומי שפעל מאחורי הקלעים למינויו של ולדימיר פוטין לנשיא - חייבת לסגור את שעריה ולהפסיק את פעילותה בשל אי עמידתה בהתחייבויותיה הכספיות.

בריזובסקי, מבקר חריף של פוטין, שגר בגלות מרצון בלונדון, אמר כי צו בית המשפט הוא חלק ממסע הלחצים שמנהל הקרמלין נגדו.

חודשים לפני כן נקט הקרמלין מאחורי הקלעים שורת צעדים לחיסול NTV, התחנה העצמאית של ולדימיר גוסינסקי, והמהלך אכן נשא פרי. רבים מהעיתונאים שעבדו ב-NTV עברו לאחר סגירתה ל-TV6.

בריזובסקי, המחזיק ב-75% מתחנת הטלוויזיה TV6, הודיע כי יערער על הפסיקה לבית המשפט הרוסי העליון לענייני חוקה ולבית המשפט האירופי לזכויות אדם בשטרסבורג. החלטת בית המשפט מיום ו' באה יומיים בלבד אחרי שמחלקת המדינה האמריקנית העבירה מסר לרוסיה ובו ביקשה ממנה לכבד את חופש העיתונות ולוודא כי TV6 תזכה במאבקה להמשיך לשדר.