מפעל צינקל בפ"ת לא יכול לשלם משכורות ל-100 עובדיו - וסגר שעריו

צינקל מייצר פרופילים מאלומיניום לבניין; המפעל, שנמצא בבעלות משפחת שנקר, ניסה לקבל סיוע ממשרד התמ"ס

מפעל האלומיניום צינקל בפתח-תקווה סגר אתמול (ב') את שעריו, לאחר ש-100 עובדיו הפגינו זה היום השני במחאה על שלא שולמה להם משכורת חודש מאי.

צינקל מייצר פרופילים מאלומיניום לבניין. המפעל נמצא בבעלות משפחת שנקר. הבעלים החליטו להעתיק את הפעילות מפתח-תקווה לפריפריה: תחילה, בשנת 1999, נבחנה אפשרות לעבור לפארק התעשיות בר-און. בשנת 2000 החליטו להעתיק את המפעל לפארק התעשייה נ.ע.מ בנתיבות.

מנכ"ל המפעל, ראי שנקר, אמר ל"גלובס", כי לפני כחצי שנה הגיש לתמ"ס בקשה לסיוע של מיליון דולר במימון הוצאות העברת המפעל מפתח-תקווה לפארק התעשיה נ.ע.מ. זאת, במסגרת תוכנית התמ"ס לסייע למפעלי עוגן המעוניינים להעתיק את פעילותם ממרכז הארץ לפריפריה.

"עד כה בקשתנו לא נענתה. בינתיים, נקלע המפעל לקשיים, בעקבות מצבו הקשה של ענף הבנייה", אמר שנקר.

יו"ר הסתדרות העובדים במרחב פתח-תקווה, גיורא נחום, אמר ל"גלובס", כי הנהלת המפעל לא העבירה מנובמבר 2001 את הכספים למבטחים ולקרנות שונות של העובדים. כן לא שילמה את משכורות חודש מאי.

לדברי שנקר, "למפעל אין כסף, והבנקים סגרו לנו את קווי האשראי. להצלת המפעל אנחנו מנסים לשכנע את הבנקים להתחשב, ולקוות שהתמ"ס יסייע בהבראות המפעל. גם אם התמ"ס יאשר סיוע של מיליון דולר, עדיין חסר למפעל הון חוזר בהיקף של 2 מיליון דולר, להפעלתו מחדש בנתיבות". מנהל מרכז ההשקעות בתמ"ס, שמואל מרדכי, מסר בתגובה, כי עקרונית אושר לצינקל סיוע במימון הוצאות העברת המפעל, "אולם היות שבעייתו הנוכחית של המפעל היא הון חוזר, התמ"ס יוכל להעביר את הסיוע רק כאשר המפעל יפתור זאת".