חדשות

יו"ר נס קיבל פרס לניהול גלובלי

רביב צולר, יו"ר ומנכ"ל נס טכנולוגיות, זכה בפרס פרלמן למצוינות בניהול גלובלי לשנת 2004, מטעם המרכז לעסקים גלובליים בפקולטה לניהול של אוניברסיטת תל אביב. הפרס ניתן זו השנה השישית ברציפות למנהלי חברות ישראליות שרשמו הצלחה יוצאת דופן בארץ ובעיקר בעולם. צולר קיבל את הפרס בטקס, שהתקיים במעמד פרופ' איתמר רבינוביץ', נשיא האוניברסיטה; פרופ' שמעון בנינגה, דיקאן הפקולטה לניהול; דב לאוטמן, יו"ר מועצת

המנהלים של דלתא גליל ויו"ר הועד המנהל של אוניברסיטת תל אביב.

אינטליגנציה רגשית בשירות עולם העסקים

המרכז לאינטליגנציה רגשית החל בפרויקט מקיף של סדנאות אינטליגנציה רגשית בעסקים ובחברות. במסגרת הסדנאות ילמדו עובדים להקשיב לעצמם ולעמיתיהם, לפתור קונפליקטים בדרך של אמפתיה, להתמודד עם מצבי שחיקה, לחץ ואי הבנה ולהכיר את עצמם טוב יותר. מחקרים רבים העלו, כי האקלים הארגוני הינו המדד העיקרי להצלחת ארגון. משקיעי וול סטריט, למשל, משתמשים במדד זה לקביעת הכדאיות של חברה. לדברי נורית אלפנבוים, מנהלת המרכז, האינטליגנציה הרגשית היא הדרך האופטימלית ליצירת אקלים ארגוני חיובי.

עיתון מקצועי חדש לתעשיית השבבים

חברות מחשבים ותוכנה מובילות חברו ליוזמה חדשה של הוצאת עיתון מקצועי בעברית לתעשיית השבבים הישראלית. העתון, Tapeout, מהווה ערוץ תקשורת מקצועי ונכתב על ידי מומחי תעשיית השבבים בארץ, לטובת העובדים בתעשייה בישראל. בין השותפים למיזם: יבמ, סאן, מיפס, טסקום, טאוור מונטריי וכן ארגון FSA העולמי. בישראל, הנחשבת לאחד המרכזים והמתקדמים בעולם לתכנון שבבים, יש למעלה מ-100 חברות, העוסקות בתכנון שבבים החל ממעבדי אינטל המתקדמים ביותר וכלה במעבדי DVD ומצלמות דיגיטליות.

רובוטיקה בינתחומית במכללת אורט הרמלין

מכללת אורט הרמלין להנדסה

בנתניה מקימה מרכז רובוטיקה

מתקדם, ראשון מסוגו בארץ,

בהשקעה של למעלה ממיליון דולר. המרכז ישמש ללימודי הנדסאים

לבנייה ולהפעלה של רובוטים לתעשיות אזרחיות וצבאיות. מרכז הרובוטיקה ישרת באופן בינתחומי את המגמות השונות במכללה, כך שסטודנטים ממגמות אלקטרוניקה, מכטרוניקה ומחשבים יעבדו כצוות פיתוח אחד. בשלב מאוחר יותר ישולבו בצוות גם סטודנטים ממגמות תעשייה ועיצוב, כמקובל בתעשיות המתקדמות בעולם.