חריש ראשוני

הגם שמרבית הציבור אינו מודע לכך, מבחינה משפטית נושא המקרקעין נמנה על הסבוכים שבענפי המשפט. שכבות שכבות של שיטות משפטיות, דינים מורכבים והלכות מתמודדים עם פענוחם של אירועים שידי הזמן מזמנות בנושא.

שופט בית המשפט העליון בדימוס, אברהם חלימה, נחשב למומחה מקרב השופטים לנושאי המקרקעין. לפיכך, זכאים המחברים של הספר החדש "סילוק יד במקרקעין בעין המשפט", עורכי הדין יגאל מלצר ושלומי נרקיס, להתהדר בדברים החמים שכתב השופט חלימה בהקדמה לספרם.

"המחברים המלומדים", כתב חלימה, "לא רק מעמידים בפני הקורא סקירה מקיפה בנושא סילוק היד במקרקעין, כי אם גם מצליחים למצוא פתרונות מתאימים לאותן הבעיות שמתבקשות מהנושא עצמו".

"פתרונות אלה יכולים לשמש לעזר לכל משפטן בעבודתו. ואכן, לפנינו ספר ששתול על מי דעה רחבה ועל ידענות הנושא". נו, עם מחמאות שכאלה.

המחברים מבקשים להתמודד בסיפרם עם נושא סילוק היד במקרקעין, תוך תיחום והגדרת העילות השונות על פי סוגי העניינים העוסקים במקרקעין. במובן זה, אכן הספר מבצע חריש ראשוני של הנושא הסבוך והחשוב.

משערי הספר - עילות מכוח זכות הבעלות וההחזקה כדין; עילות פינוי וסילוק יד מכוח חוק הגנת הדייר; ובשכירות בלתי מוגנת וברשות במקרקעין; ביחסים עם מינהל מקרקעי ישראל (מקרקעי מדינה); בעלות משותפת והבית המשותף; עיכוב ביצוע של פס"ד בפינוי.

(עו"ד שלומי נרקיס ויגאל מלצר - "סילוק יד במקרקעין בעין המשפט" - תשס"ג, בהוצאת אוצר המשפט, 997 עמ')