מושב צרופה: 67 חברים תובעים 20 מיליון שקל בשל נזקי הצפה

67 חברי מושב צרופה שבחוף הכרמל, וכן הנהלת המושב, הגישו בשבוע שעבר (ה') לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה על סך כ-20 מיליון שקל נגד מע"ץ, משרד החקלאות, רשות הניקוז, נציב המים והמועצה האזורית חוף הכרמל. התביעה הוגשה בשל הנזקים שנגרמו למושב כתוצאה מההצפה שאירעה בו בסוף שנת 2001.

על-פי המתואר בכתב התביעה, שהוגש על-ידי עוה"ד ששון עובדיה וגלי כרמלי, התנהלו בשנים שקדמו להצפה התכתבויות בין חברי המושב לבין הרשויות האחראיות, בהן התריעו חברי המושב על העובדה שתשתיות הניקוז אינן מסוגלות לעמוד בעומס מים של שנים בינוניות ומעלה מבחינת המשקעים.

חברי המושב מציינים, כי בטרם אירעה ההצפה הגדולה אירעו שלוש הצפות קטנות יותר. מחוות דעת של הידרולוג שצורפה לתביעה עולה, כי הנחל הנמצא בחלק המזרחי של כביש 4, בסמוך למושב, אינו מסוגל בתשתיתו הנוכחית להכיל כמות מים של שנה בינונית מבחינת המשקעים, וכי מעביר המים שהותקן בכביש 4 בסמוך לאירוע ההצפה לא נפתח במועד, והיה חסום למעבר מים.

חברי המושב מעריכים את הנזקים שנגרמו הן לרכושם והן לגידולים החקלאיים שלהם בכ-20 מיליון שקל. עוד נטען, כי מע"ץ ורשות הניקוז, שנתבקשו על-ידי חברי המושב במהלך השנים שחלפו מאז ההצפה להגיע ולבדוק את הנזקים, לא נענו לבקשה. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 877/04).