"הכלכלה נראית חזקה יותר ממה שהיא באמת"

סטפן רואץ', הכלכלן הראשי של בנק ההשקעות מורגן סטנלי, חושש גם מהשווקים המתעוררים

"אני חושב שמנפחים את הכוח של הודו וסין מעבר לפרופורציות הנכונות. סין נכון לעכשיו נמצאת במודל צמיחה מאוד בעייתי, שמונע בעיקר מיצוא. לסין יש תלות גבוהה מאוד במדינות אחרות והיא לא ניזונה מצמיחה עצמית. אני חושב שיקח להם זמן רב מאוד לשנות זאת"

"אני חושב שמזג האוויר החם שחווינו בחודשים האחרונים קצת שיבש את המידע שקלטנו. הכלכלה נראית חזקה יותר ממה שהיא באמת", כך אומר סטפן רואץ', הכלכלן הראשי של בנק ההשקעות מורגן סטנלי בראיון ל"גלובס". רואץ' אינו שותף לאווירת האופטימיות השוטפת את הפורום. "ברגע שמזג האוויר יחזור להיות נורמלי, נראה ירידה בפעילות בשוק הנדל"ן וכן בתעסוקה. צפויה ירידה גם בצריכה הפרטית ובביקושים, מכיוון שהם מקבלים תמיכה חזקה מהערכות השווי של נכסי הנדל"ן, שנמצאות בדרכן מטה בשל פקיעת בועת הנדל"ן".

רואץ' מעריך כי הירידה בצריכה הפרטית תפגע גם בהוצאות החברות, עובדה שבסופו של דבר תפגע בקצב צמיחת התמ"ג בארה"ב, אותו הוא מעריך ב-1%-2% ברבעונים השני והשלישי של 2007.

על שוקי המניות, שרבים מהם הגיעו אתמול לשיא רב-שנתי, אומר רואץ', כי ייתכן והם מתמחרים את הסיכונים באופן שגוי ולהערכתו, מרביתם נמצאים ברמות מוגזמות, לעומת רמות הסיכון המגולמות בהם.