פיגוע קשה במטה האו"ם בבגדד: עשרות נפגעים בפיצוץ מטען גדול

סגנו של סדאם, מס' 10 ברשימת המבוקשים של ארה"ב, נלכד ע"י כורדים במוסול והוסגר לאמריקנים

פיצוץ עז, שאירע בבניין מטה האו"ם בבגדד החריד היום (ג') אחה"צ את מרכז העיר. מדיווחים ראשונים, עולה, כי יש עשרות נפגעים ולבניין נגרם נזק כבד. ההערכות הראשונות הן, כי מדובר בפיגוע שביצעו טרוריסטים עיראקיים. הצבא האמריקני הודיע, כי בבניין היו מאות בני אדם בעת הפיגוע הקשה ביותר מאז תום המלחמה בעיראק.

לפני הפיגוע, דיווחה רשת אל-ג'זירה" כי כורדים הצליחו ללכוד את סגנו של סדאם חוסיין, טהא יאסין רמדאן. הצבא האמריקני אישר, כי רמדאן נתפס בעיר מוסול והוא הועבר לידיהם ונלקח לחקירה.

נלכד בדירת מסתור על-פי הדיווח ברשת אל-ג'זירה, רמדאן נעצר בדירת מסתור בעיר מוסול שבצפון עיראק, שם הוא הסתתר לסירוגין מאז תום הקרבות בעיראק. ההערכות הן, שרמדאן, שהיה המבוקש מספר 10 ברשימת המבוקשים האמריקנית, החליף במהלך החודשים האחרונים את מקומות המיסתור שלו בתדירות גבוהה, מחשש ששהות ממושכת במקום אחד, עלולה לגרום לחשיפתו.

הוא נעצר לאחר הפוגה של כחודש, מאז חיסול בניו של סדאם חוסיין. על-פי ההערכות, סדאם חוסיין עדיין מסתתר בעיראק, למרות שבימים האחרונים לא פורסמו מסרים בשמו. לא מכבר אף פורסמו איומים בשמו של סדאם, שבכוונתו לפוצץ את עצמו ואת כל הסובבים עצמו, רגע לפני שהאמריקנים יעצרו אותו. נמשכות פעולות הטרור נגד החיילים האמריקנים בעיראק. צבא ארה"ב הודיע, כי חייל נהרג בהתפוצצות מטען חבלה באיזור קראדה.

ההערכות הן שאת מטען החבלה הניחו טרוריסטים עיראקיים, שבתקופה האחרונה הגבירו את הפיגועים כנגד חיילים אמריקניים ותשתיות בכל רחבי עיראק.

"כיבוש משפיל"

בתוך כך, השליח המיוחד של האו"ם בעיראק, סרג'יו ויירה דה-מלו, הגדיר את הכיבוש האמריקני כ"משפיל וטראומתי" לתושבי עיראק.

"גם אני לא הייתי רוצה לראות טנקים של צבא זר חונים באיזור קופה-קבנה", אמר השליח לכתב היומון הבראזילאי "אסטאדו דה סאו פאולו".

"על הכוחות הכובשים לכבד את המנהגים העיראקים ולהפגין רגישות רבה יותר בפעולותיהם הצבאיות, הכוללות מרדפים אחר פעילים וקיצוניים", הוא ציין והוסיף: "חשוב יותר מכל להבהיר לתושבים שהכיבוש הוא עניין זמני בלבד".

"צרכי האזרחים, כמו מים, חשמל ותעסוקה חייבים לקבל תשובה, ויש לשתף את העיראקים".