ביהמ"ש גזר מאסר עולם על מזמינת רצח המאהב

המאהבת שהזמינה רצח נשלחה למאסר עולם: בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (ב') את שושנה ארז, בת 65, ברצח של מאהבה, חיים מזרחי, במרס 2001 במטע ליד המושב רשפון. ארז הורשעה גם בסעיפים של ניסיון שידול לרצח וקשירת קשר.

אתר האינטרנט YNET דיווח, כי בין מזרחי ז"ל לארז היתה מערכת יחסים אינטימית שנמשכה כשנתיים, במהלך נישואיו.

מזרחי שימש כמנהל מחלקת החקירות בביטוח לאומי סניף פ"ת ובמסגרת זו השתכר משכורת נאה של כ-20 אלף שקל. בתחילת שנת 1999 הגיעו היחסים בינו לבין אשתו למבוי סתום, מצב שהביא אותה להטלת עיקולים על חשבונותיהם הכספיים.

מזרחי העביר את כספיו לחשבון פרטי, ומשם הזרים כ-600 אלף שקלים לחשבונותיה של ארז, אשר חיה למעשה על חשבונו - זאת כדי להימנע מעיקולם.

התביעה טענה, כי ארז חפצה בכספים האלה, וידעה כמובן שהמנוח משתמש בחשבונותיה כדי להסתיר כספים מאשתו, היא חששה שמזרחי רוצה להיפרד ממנה ולחזור לאשתו, וכן מאפשרות של הסדר כספי שיושג בין בני הזוג - שיביא את מזרחי למשוך את הכסף מהחשבונות. ארז חקרה וגילתה כי במקרה של מותו של מזרחי - תוכל לקבל חלק מהעיזבון.

בעקבות כך, טענה התביעה, גמלה בלבה ההחלטה לרצוח את מזרחי. לשם כך פנתה למספר קרובי משפחה, בהצעה לבצע את הרצח. התביעה הציגה הקלטה של ארז, שבה היא אומרת כי אותו אדם שהזמינה בשעתו את הירצחו - כבר מת.

לאחר מספר נסיונות, פנתה לבסוף הנאשמת לדקר חוג'ה, קרוב משפחתה, שהסכים להצעתה בתמורה לסכום של 100 אלף דולר.

על-פי כתב האישום, הגיעו ארז ומזרחי לדירתו של חוג'ה. ארז ביקשה ממזרחי לעזור כביכול לחוג'ה לשכור דירה, ולהתלוות אליהם לשם כך. חוג'ה נכנס למכוניתם, התיישב במושב האחורי, והשלושה נסעו לכיוון רשפון.

במהלך הנסיעה, נתנה ארז לחוג'ה סימן - ואז החל לחנוק את מזרחי, עד שמת. היא עצרה את המכונית, השניים הוציאו את גופתו של מזרחי וניקו את טביעות אצבעותיהם. הם הורידו גם את כיסוי מושב המכונית שהיה מגואל בדם.

השניים ביצעו חיפוש על גופו של מזרחי, לקחו את ארנקו ואת הטלפון הסלולרי שלו. ארז הוציאה 5,000 שקל שהיו בארנקו של מזרחי והעניקה את הסכום לחוג'ה, והשניים החלו לצעוד ברגל לכיוון הרצליה. ימים ספורים לאחר מכן הם נעצרו. מאוחר יותר הודה חוג'ה בפני מדובב משטרתי בתא המעצר כי ביצע את הרצח.