עוד שיא בספרד: שיעור האבטלה במדינה טיפס ל-27.2%

מספר המובטלים במדינה עומד על מעל ל-6 מיליון בני אדם ■ בסוכנות "רויטרס" ציפו לעלייה מתונה יותר מ-26% ל-26.5% ■ מריאנו ראחוי יציג מחר תוכנית נוספת לטיפול במצב

פאדי מועלם 25.04.2013

שיעור האבטלה בספרד ממשיך לשבור שיאים. נתונים שפרסם היום משרד הסטטיסטיקה הרשמי של המדינה מעלים כי שיעור האבטלה במדינה, שהינה הכלכלה הרביעית בגודלה בגוש האירו, ברבעון הראשון של 2013 עלה לרמה של 27.2%.

על פי הנתונים שפרסם המשרד, מספר הבלתי מועסקים במדינה עומד על קצת מעל ל-6 מיליון בני אדם. ברבעון הרביעי של 2012 עמד שיעור האבטלה במדינה מוכת החובות על 26%, בסוכנות הידיעות "רויטרס" העריכו כי שיעור האבטלה ברבעון הראשון של 2013 יעמוד על 26.5%.

"קצב העלייה של שיעור האבטלה מפתיע ביותר, בהתחשב בכך שאנחנו אמורים להיות בתקופה רגועה של המשבר הכלכלי", אמר ריקרדו סנטוס, כלכלן בבנק ההשקעות הצרפתי BNP פאריבה. "ייתכן מאוד כי נסיים את השנה עם שיעור אבטלה של 28% ויכול להיות שאנחנו נשמע על עדכון כלפי מטה של הנתונים".

ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי צפוי להציג מחר תוכנית חדשה שתמנע את המשך ההתדרדרות של הכלכלה הספרדית. ספרד נכנסה בשלושת החודשים האחרונים לרבעון שביעי ברציפות של מיתון, כשמנתונים שפרסם הבנק המרכזי הספרדי עולה כי המדינה תרשום צמיחה שלילית של 0.5% בברבעון הראשון של 2013 וזאת לאחר צמיחה שלילית של 0.8% ברבעון האחרון של השנה החולפת.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אבטלה באירופהספרדמשבר חוב באירופה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.