הישראלית שוויתרה על מיליונים בוול סטריט - והצליחה בגדול

היא עשתה התמחות בוול סטריט בבית ההשקעות בר סטרנס, ומשם עברה לליהמן ברדרס ■ היום היא משווקת האפליקציות השלישית בגודלה בעולם ■ האקס פקטור של חן לבנון, רק בת 31, לא מפסיק לעבוד ■ ראיון מיוחד ל"ליידי גלובס"

בגיל 23 חן לבנון כבר הייתה אחרי תואר ראשון בכלכלה ומינהל עסקים מאוניברסיטת ברנדייס היוקרתית בארה"ב, עשתה התמחות בוול סטריט בבית ההשקעות בר סטרנס, ומשם עברה לליהמן ברדרס. למסלול הזה יש תגמול משמעותי: מקובל שבשנה הראשונה בוול סטריט מרוויחים פרחי אוניברסיטאות כמותה 60 אלף דולר בשנה. בסוף השנה הם מקבלים בונוס של 50-100 אלף דולר. בשנה השנייה השכר כבר עולה ל-70 אלף דולר בשנה, ולבונוס של 100-150 אלף, ובשלישית השכר עולה בעוד 10,000 דולר. לבנון סגרה שנתיים במסלול הזה, בגיל שבו חברותיה עוד מלצרו.

"זו עבודה שאת יכולה יומיים לא לחזור הביתה... אם את עובדת שם אחרי תשע בערב, נותנים לך לימוזינה כדי להגיע הביתה. אז לפעמים במקום לנסוע לבית הייתי יוצאת לשתות עם כולם בירה, ואז היינו חוזרים לעבוד עד הלילה. בארבע-חמש לפנות בוקר הייתי מתקשרת להורים, כי זה זמן טוב לפי שעון ישראל, והם לא היו יכולים לעכל את זה שרק עכשיו סיימתי לעבוד. את דוד, בעלי, שהיה אז החבר שלי, היו שואלים: 'יש לך תמונה שלה ליד המיטה?', כי בניו-יורק ידוע שאם זה מה שאני עושה, הוא לא רואה אותי כמעט. לא הרבה היו יכולים לסבול את זה".

- ואיך את סבלת את זה?

"זה פסיכי, אבל כשאתה שם זו נורמה. סיימת פרייבט סקול, אתה בוגר מינהל עסקים, ואתה רוצה להרוויח הרבה כסף, כי מסנוורים אותך עם הכסף. אנשים נשאבים לזה. אם הייתי ממשיכה בנתיב הזה, בגיל 30 כבר היו לי מיליונים".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
וול סטריטאפליקציות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.