התוכנית העסקית של ברצלונה: מיליארד אירו הכנסות משנת 2021

לנשיא המועדון ברתומאו יש אמביציות גדולות במיוחד ■ בעונה הקודמת הכניסה הקבוצה 608 מיליון אירו

לואיס סוארז עם ליונל מסי, ברצלונה / צלם: רויטרס לואיס סוארז עם ליונל מסי, ברצלונה / צלם: רויטרס
שרון בורנשטיין 14.12.2015

ברצלונה הציגה בסוף השבוע לעובדיה את התוכנית העסקית של המועדון: להגיע להכנסות של מיליארד אירו בעונה החל משנת 2021. אמביציה גבוהה מאוד, בהתחשב בעובדה שאת העונה החולפת (2014/15) - בה זכתה הקבוצה הקטאלונית בטרבל - היא סיימה עם מחזור של 608 מיליון אירו (מקום שני בכדורגל העולמי אחרי יריבתה הגדולה בספרד ריאל מדריד - שהכניסה אשתקד 660 מיליון אירו).

התוכנית של ז'וזפ מריה ברתומאו, נשיא המועדון, כוללת את הרחבת אצטדיון הקאמפ נואו - כבר היום הגדול ביותר באירופה עם כ-97 אלף מושבים - אל 105 אלף, אך הבוננזה הכספית הגדולה יותר מהמגרש אמורה להגיע באמצעות הקצאת מקומות ה-VIP היקרים (כיום 1,800 בלבד, ולאחר השיפוץ קרוב ל-10,000). הקבוצה מתכננת להרחיב גם את הנוכחות הגלובלית שלה, ואם כיום יש לה משרדים רשמיים מחוץ לגבולות ספרד רק בהונג-קונג, הרי שעד 2017 ייפתחו כאלו בניו יורק, סאו פאולו ושנגחאי. בברצלונה מעריכים כי יש להם 450 מיליון אוהדים ברחבי העולם, וברשתות החברתיות הם נהנים ממעקב על 200 מיליון איש.

גידול שצפוי להירשם בהכנסות כבר בעונה הבאה יגיע מהסכם החסות המרכזי של הקבוצה. ברתומאו אמר בסוף השבוע ל"פייננשל טיימס" כי המועדון במו"מ על הארכת החוזה מול קטאר אירווייז, שמסתיים בסוף העונה, ומכניס כיום 33.5 מיליון אירו בלבד בשנה. אך פוטנציאל הצמיחה ברור בהתחשב במעמדה הגלובלי של ברצלונה מצד אחד, ומנגד אם בוחנים את החוזים שעליהן חתמו בשנים האחרונות קבוצות אנגליות כמו מנצ'סטר יונייטד (כ-73 מיליון אירו בשנה משברולט) וצ'לסי (כ-55 מיליון מחברת הצמיגים היפנית יוקוהמה).

התוכנית העסקית של ברתומאו כוללת גם פתיחת אוניברסיטה של המועדון, בה יילמדו מקצועות ספורט שונים, שתוכל כמובן להכניס כסף "חדש" למועדון משכר לימוד.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
ברצלונה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.