יו"ר הטוטו, צחי פישביין, לקה בליבו והלך ולעולמו

פישביין, 57 במותו - התמוטט במהלך אימון בוקר שגרתי ■ שימש כיו"ר הטוטו מאז 2009 ונחשב לאחת הדמויות הדומיננטיות בספורט הישראלי ■ יו"ר מינהלת הליגה בכדורגל יורם באומן: "הלך לי חבר יקר"; ההתאחדות לכדורגל: "צחי היה ידיד אמת של הספורט"

צחי פישביין, יו"ר מועצת ההימורים, התמוטט היום (ד') במהלך ריצת בוקר ומת. פישביין, 57 במותו, נפטר במפתיע לאחר שלקה בדום לב בזמן שערך את ריצת הבוקר שלו. 

פישביין, שהותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, נחשב לאחת הדמויות הדומיננטיות בספורט הישראלי בשנים האחרונות. הוא כיהן כיו"ר הטוטו מספטמבר 2009, והוביל ביחד עם שרת הספורט הקודמת לימור לבנת כמה מהרפורמות הגדולות בספורט. במהלך תקופתו בטוטו הוא הוביל את מועצת ההימורים לתקופת שיא כלכלית - כולל גידול בהכנסות לכ-3 מיליארד שקל השנה.

פישביין, רואה חשבון בהשכלתו, נודע כיזם שהביא את הרשת האמריקאית לציוד משרדי, אופיס דיפו, לישראל בשנת 1993, והיה הרוח החיה בהקמתה והמנכ"ל הראשון שלה. אופיס דיפו צמחה תחת ניהולו של פישביין להיות הרשת המובילה בתחום הציוד המשרדי בישראל והעסיקה 1,300 עובדים ב-43 סניפים ובמטה הרשת. ב-2008 נמכרה הרשת ועברה לבעלות מלאה של רשת אופיס דיפו העולמית.

בשנים האחרונות שימש פישביין דירקטור בחברה הממשלתית רפאל, ובאחרונה התמנה כדירקטור חיצוני במבטח שמיר, שבשליטת איש העסקים מאיר שמיר.

פישביין, טיס קרב בחיל האוויר הישראלי, השתחרר משירות פעיל בשנת 1982 בדרגת רב סרן.  

איציק לארי, מנכ"ל הטוטו, ספד הבוקר לצחי פישביין ואמר: "הכרתי את צחי בשנים האחרונות מקרוב וביחד, תחת הנהגתו הובלנו את הטוטו להישגים חסרי תקדים. צחי היה לי לחבר קרוב ומנטור עיסקי. בימים האחרונים הוא שב לפעילות מלאה בטוטו במטרה להוביל את המשך צמיחת הטוטו ליעד מכירות של 5 מיליארד שקל, תכנית שהגדיר ועיצב בחזונו וסחף אחריו את כולנו באמונה שניתן להשיגה. צחי היה אוהב ספורט אמיתי שנרתם ופעל בהתנדבות לסייע לספורט בישראל. דירקטוריון הטוטו, ההנהלה והעובדים המומים, עצובים וכואבים את לכתו ובאופן אישי הוא יחסר לי עד מאוד".

יו"ר מינהלת הליגה בכדורגל, יורם באומן, הגיב: "הלך לי היום חבר יקר, שלי ושל הספורט בישראל. לצחי מניות רבות בהקמת המנהלת והעבודה מולו נעשתה מתוך ההבנה של צחי לחשיבות הכדורגל הישראלי לטוטו ולהפך. צחי ז"ל תרם רבות לקידומו של הספורט בכלל והכדורגל בפרט. משתתפים באבלה הכבד של רעייתו ורד פישביין והילדים דנה, רוני וניל. במחזור הקרוב נכבד את זכרו בדקת דומייה בכל משחקי הליגות המקצועניות. יהי זכרו ברוך".

שמואל פרנקל, יו"ר מינהלת הליגה בכדורסל: "הוא היה ציוני גדול, איש משפחה וחבר נהדר. צחי הצליח בכל מעשיו כטייס, כמייסד אופיס דיפו ומנהלה, ויו"ר הטוטו. הוא אהב ספורט ורק שלשום ליוויתי אותו למשחק הדרבי בהיכל שלמה. צחי עזר רבות לספורט בישראל ולכדורסל והיה זה שב-12 בלילה בשביתת השחקנים הגיע למשרדי המנהלת ועזר לנו לפתור את המשבר ע"י הקצבת 250 אלף שקל תקציב בונוס לכל קבוצה שתשחק עם 4 זרים ולא חמישה. הוא פעל רבות בטוטו לפיתוח אולמות ומגרשים וספורט של בני נוער ובזמנו הטוטו הגדיל את הכנסותיו בצורה מרשימה שאיפשרה לחלק יותר תקציבים לקבוצות ומתקני ספורט. בפן האישי הוא יהיה לי חסר ואני שולח את תנחומיי לורד ולילדים. יהי זכרו ברוך".

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "ההתאחדות לכדורגל כואבת את מותו בטרם עת של צחי פישביין, יו"ר הטוטו. צחי היה ידיד אמת של הספורט בישראל ושל הכדורגל בפרט, ותרם ככל יכולתו לקידום הענף. צחי משאיר אחריו מורשת של עשייה, קידום, הצלחה ומעל לכל חברות גדולה עם הכדורגל הישראלי. יהי זכרו ברוך".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
טוטוצחי פישביין
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.