טיול לסופ"ש: זמן טוב להיתלות בין שמיים וארץ

זו העונה לטיולי סנפלינג, במיוחד במדבר יהודה: עוד לא חם, והמדבר בשיא פריחתו

נחל קומראן / צילום: אורלי גנוסר נחל קומראן / צילום: אורלי גנוסר

טיולי סנפלינג הם ז'אנר ותיק, שמתקמבק בעיקר בחורף ובאביב מצפון עד דרום. בהזדמנות הזו פוגשים המטיילים לצד נופים ואתרים מעניינים גם את איתני הטבע התמירים, את המצוקים הזקופים ואת הנחלים והמפלים הגבוהים, אבל חווים אותם מזווית אחרת לגמרי. כדי לטעום מהחוויה הצטרפנו לטיול של חברת ערוצים בטבע בנחל קומראן, אחד מתוך מבחר טיולי סנפלינג שמארגנים אביבית ונועם בנק בפינות חן בטבע: בנחל פרס, בנחל תמרים, במצוק שילת ועוד.

הרעיון בסנפלינג הוא גלישה במעברי נחלים בין מפלים בגבהים משתנים. בעולם מכנים זאת קניונינג, אם כי המונח מתייחס יותר לגלישה בנחלי איתן רטובים. במקרה של נחלי אכזב הכינוי dry canyoning מתאים יותר.

נפגשנו בכניסה לגן הלאומי קומראן. הם הביאו ציוד, ילד וכלב, אנחנו הבאנו את הנוער שלנו, שסייע בסבלות, ויצאנו לדרך. הכניסה לגן הלאומי כרוכה בתשלום (15-29 שקלים), אבל לגולשים בלבד מדובר בסכום סמלי של 9 שקלים. נועם פתח בהסבר על האתר ואחר כך עשינו תצפית אל הנחל שממערב. מרחוק יכולנו לראות חלק מהמפלים שבהם עמדנו לגלוש, וגם את המערה שמסמנת את נקודת ההשתלשלות מטה.

שביל המסומן בסימון שבילים ירוק מוביל מהאתר ומתפתל במעלה המצוק. בתחילה מלווה את הדרך אמת המים שנבנתה על-ידי התושבים שחיו בקומראן לפני כאלפיים שנה. בעבר, לאחר שהתגלו מגילות ים המלח, רבים מהחוקרים זיהו את אנשי הכת שחיו במקום עם האיסיים. במגילות עצמן נקראה הקבוצה "עדת היחד", ומהכתוב במגילות עולים אידיאלים שונים במקצת מאלה של האיסיים, כך שכיום פחות בטוחים בזיהוי בין שתי הקבוצות.

 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
טיוליםמדבר יהודה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.