אופ"ק: הביקושים לנפט יעלו השנה בכ-100 אלף חביות ביום

(עדכון) - הביקושים ב-2016 לנפט של אופ"ק צפויים לעמוד על 31.5 מיליון חביות ליום ■ מנכ"ל מור בית השקעות: "הנתונים תומכים בעליית מחירי הנפט בטווח הבינוני"

נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
ניצן כהן 14.03.2016

אופ"ק שיחררה הערב את הערכותיה לביקושים לנפט בשנה הקרובה ולהערכתה הביקושים ירדו בחישוב שנתי ב-100 אלף חביות ליום כך שיעמדו בסופו של דבר על 31.5 מיליון חביות ליום.

בסך הכל ההודעה גורמת לאופטימיות זהירה בקרב המשקיעים ב"זהב השחור" ולאחר פרסום הדו"ח החודשי של הארגון מתמתנות הירידות בנפט והוא נסחר ברמה של כ-37 דולר לחבית.

האופטימיות של המשקיעים בוול סטריט נובעת מכך שלמרות הירידה בביקושים היא נמוכה מכפי שחזה אופ"ק בחודש שעבר והוא משקף עלייה של 1.8 מיליון חביות נפט ליום בהשוואה לביקושים בשנת 2015 כשאם לוקחים בחשבון את היקפי ההפקה של נפט מחוץ לאופ"ק מדובר בעלייה של 1.25 מיליון חביות ליום.

באופ"ק מציינים כי הפעילות הכלכלית באירופה עדיין נמצאת בחוסר וודאות אולם מחירי הנפט הנמוכים תומכים בשיפור כלכלי ביבשת המדממת. יש לציין כי מחירי הנפט הנמוכים מאפשרים למדינות השונות להגדיל את היקפי המס שהם גובים על דלקים וכך מממנים את הגירעונות שלהם ולכן, באופן פרדוקסלי, יש למדינות המפיקות נפט אינטרס לשמור על רמות הפקה גבוהות ביחס לביקושים.

מוקדם יותר צוטט שר הנפט האיראני שאמר כי איראן ביום שלאחר הסרת הסנקציות לא תפעל להעלאת מחירי הנפט על ידי צמצום ההפקה וזאת, על פי ההערכות, כדי למלא את קופת המדינה במטבע זר.

 יוסי לוי, מנכ"ל בית ההשקעות מור: "צריך לזכור שיש היום תופעה של עלייה משמעותית במכירות של מכוניות זוללות נפט ושנה שעברה (2015) הייתה עלייה של 50% במכירות הג'יפים בארה"ב, עלייה שנובעת כולה ממחירי הנפט הנמוכים והמגמה הזו תימשך ביתר שאת השנה. עקב מחירו הנמוך של הנפט במקומות מסויימים יתייקר המעבר לגז או לתחליפי נפט כמו פחם ולמעשה יש מקומות שחזרו להשתמש בנפט לייצור אנרגיה, אלה תומכים בעליית מחירי הנפט בטווח הבינוני למחירים שינועו בטווח של 45 עד 50 דולר לחבית"

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
איראןאופ"ק (OPEC)מור בית השקעות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.