ירידות בבורסות אירופה; טראמפ מחליש את הדולר

עצבנות בשוק המט"ח על רקע נאום ההשבעה של טראמפ וההבטחה שלו לפתוח את הסכם הסחר NAFTA ■ הדולר נחלש כ-1% מול הין היפני; מדד הניקיי נפל בכ-1.3%

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
שירות גלובס 23.01.2017

המסחר בבורסות אירופה נפתח היום (ב') בירידות שערים, בעוד המשקיעים מעכלים את נאום ההשבעה של טראמפ בסוף השבוע ואת מדיניות "אמריקה אחת" עליה חזר והצהיר הנשיא האמריקאי. הדולר נחלש מול מרבית המטבעות בעולם והאירו מטפס לשיא של יותר מחודש מול המטבע האמריקאי. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בירידות.

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ זו עובדה מוגמרת, וכעת מנסים להעריך בשווקים הפיננסיים מה יעשה האיש החזק בעולם. השווקים חוו ראלי חזק לאחר בחירתו המפתיעה של טראמפ, ועכשיו הזמן לפרוע שטרות. ביום שבת, יממה לאחר ההשבעה, טראמפ הודיע כי יפעל לפתוח את הסכם הסחר בצפון אמריקה (NAFTA) זאת בהתאם למדיניות הדה-גלובליזציה והפרוטקציוניזם אותה הוא מוביל.

האמירות של טראמפ עוררו היום עצבנות בשוק המט"ח כאשר הדולר נחלש מול הין בכ-1% ומול האירו בכ-0.4%.  

"השוק עדיין יחסית אופטימי, אבל צריך לזכור שיש מגבלות על כמה אדם אחד יכול לעשות", ציינו ב-Saxo Capital Markets.

 ב-Haitong International Securities הוסיפו כי "אנשים עדיין מחכים לראות את השפן מחוץ לכובע. עד שלא נראה אותו, לא נאמין בקסם", ברמיזה לרצון לראות צעדים אופרטיביים מצד ממשלו של טראמפ, ולא רק דיבורים וציוצי טוויטר.

בשוק חוששים בנוסף מפני "ברקזיט קשה" בבריטניה, לאחר ההצהרות הניציות של ראשת ממשלת בריטניה בשבוע שעבר, לפיהן בריטניה מוכנה לפרוש מהאיחוד האירופי באופן מלא, גם מהשוק המשותף. 

מניות ענקית הביטוח ג'נרלי בולטות לחיוב לאור דיווח לפיו המתחרה שלה אליאנץ הציעה לרכוש אותה.

בורסות אסיה ננעלו היום במגמה מעורבת. מדד הניקיי בולט לשלילה, כאשר הין היפני מכביד את המניות הגדולות והבינלאומיות.

 

 

מניות טושיבה  המשיכו לקרוס, על רקע התגברות הדיווחים כי ענקית האלקטרוניקה מתכוננת למכור את חטיבת המוליכים למחצה שלה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בורסות אירופהבורסות אסיה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.