ההנהלה הפריעה לעובדים למחות: שביתת עובדי טן

הוועד מבקש להעלות את שכר המינימום שלו זוכים מרבית העובדים; לחזק את הביטחון התעסוקתי של העובדים המתמידים, בהם מנהלי תחנות, "שמחליפים אותם כמו גרביים"; לשפר תנאים סוציאליים ונלווים; ולשרש תופעות פסולות לכאורה כמו קניסת עובדים על חוסרים שלא הם אחראים להם

תחנה של טן / צילום: איל יצהר תחנה של טן / צילום: איל יצהר
נתי יפת 23.01.2017

בעמוד "חזון וערכים" באתר האינטרנט של חברת הדלק טן יש הרבה מילים יפות על שירות, אמינות, מחיר וחדשנות. מה שחסר בטקסט הוא התייחסות למעמד העובדים. לבד מאמירה כללית על כך שהשירות בחברה ניתן על ידי "צוות עובדים מיומן אשר מעניק יחס אישי", אין בעמוד שום סימן לחשיבותם של עובדי החברה להנהלתה.

על פי משתתפי ההפגנה של עובדי טן שהתקיימה היום (ב') בראשון-לציון, היחס לא רק שאינו חיובי, הוא גם שלילי. בהפגנה, שציינה כניסה ליום ה-15 של שביתת כמה עשרות מתוך כ-500 עובדי החברה, נשמע בכיר בחברה משיב לעובר אורח שתהה לפשר ההתקהלות, כי העובדים "הצטרפו לדאע"ש". למען הגילוי הנאות ייאמר שעובדים מ"גלובס" הצטרפו היום להפגנה כהבעת סולידריות עם עובדי טן. העובדים השובתים מקבלים שכר מקרן השביתות של ההסתדרות.

מאז התאגדו כ-40% מעובדי החברה לפני שנה וחצי, הם לא מצליחים לקדם את המו"מ שמתנהל עם ההנהלה לקראת הסכם קיבוצי. הוועד מבקש להעלות את שכר המינימום שלו זוכים מרבית העובדים; לחזק את הביטחון התעסוקתי של העובדים המתמידים, בהם מנהלי תחנות, "שמחליפים אותם כמו גרביים", כדברי אחד המפגינים; לשפר תנאים סוציאליים ונלווים של כלל העובדים; ולשרש תופעות פסולות לכאורה, כמו קניסת עובדים על חוסרים שלא הם אחראים להם.

"התחושה היא שבצד השני לא באמת רוצים לנהל מו"מ אמיתי", אומר גורם המעורב במאבק. "מבחינתם המטרה היא לגרור רגליים ולשבור את ההתאגדות הזאת. ההנהלה ניסתה לפגוע בחברי צוות המו"מ, באופן אישי, והגענו לנקודה שבה חייבים לקדם את הנושא והבנו שאם לא נצא למאבק לא נצליח לקבל שום דבר. ראיתי כבר מאבקי עובדי קשים, אבל לא בריונות כמו זאת של מנכ"ל טן ערן וקנין. צריך לקוות שבקרן אייפקס תנשוב רוח אחרת מבימיו של פישמן". בימים אלה נמכרת השליטה בחברה מכונסי אליעזר פישמן לאייפקס ב-166 מיליון שקל.

ביטוי לגישת ההנהלה ניתן בהפגנה היום, כשמנהלים בכירים בחברה לבשו סרבלים והחליפו את המתדלקים. בעוד שפעולה זאת יכולה להיחשב לגיטימית, הצבת משאית גדולה שתפריע למפגינים ורמקולים גדולים שיאפילו על הקריאות שלהם, הם צעדים קצת פחות מקובלים.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הסכם קיבוציהפגנותשביתהתחנות דלקטן פלוס
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.