הצעת הרכש של קרדן ישראל: תרכוש מהציבור 7.5% ממניותיה

בתמורה תשלם החברה ב-34 מיליון שקל ■ בעקבות המהלך תחזיק החברה-האם קרדן יזמות ב-79.6% ממניות קרדן ישראל ■ תידרש להשלים בשנים הקרובות מחיקת אחת השכבות מהמסחר בבורסה

יוסף גרינפלד / צלם: איל יצהר יוסף גרינפלד / צלם: איל יצהר
עומרי כהן 23.01.2017

הצלחה לחברת קרדן ישראל. החברה השלימה רכישת 7.5% ממניותיה באמצעות הצעת רכש. אמש דיווחה החברה כי בעלי מניות מהציבור שמחזיקים ב-9.8% ממניותיה, נענו להצעת הרכש החלקית, ועקב כך תרכוש את מלוא הכמות שביקשה. מאחר ששיעור ההיענות עלה על הכמות המוצעת, יעמוד שיעור הרכישה מכל ניצע על 76.5% בלבד.

קרדן ישראל היא חברה בת של קרדן יזמות, שנשלטת בידי אבי שנור, יוסף גרינפלד ואיתן רכטר. עד כה החזיקה קרדן יזמות ב-73.7% ממניות קרדן ישראל, כאשר ביתרת המניות החזיק הציבור, כלומר גופים מוסדיים ומשקיעים פרטיים.

במסגרת הצעת הרכש, תרכוש קרדן ישראל מהציבור כ-6.1 מיליון מניות במחיר של 5.5 שקל למניה ובתמורה כוללת של 33.6 מיליון שקל. המניות הנרכשות יהפכו לרדומות ועקב כך תגדל ההחזקה של קרדן יזמות בקרדן ישראל ל-79.6%, בשעה שהחזקות הציבור יצטמצמו ל-20.4% בלבד.

קרדן ישראל מכרה בנובמבר האחרון את החזקתה ביבואנית הרכב UMI תמורת כ-400 מיליון שקל. בעקבות המכירה נותר ברשותה נכס מרכזי אחד בדמות 71% ממניות חברת קרדן נדל"ן בשווי שוק של כ-270 מיליון שקל.

ההחזקה הזו הופכת את קבוצת קרדן יזמות לפירמידה בת שלוש שכבות של חברות ציבוריות, שעל-פי חוק החברות מחויבת להצטמצם לשתי שכבות בלבד עד דצמבר 2019. הצעת הרכש הנוכחית צמצמה במקצת את החשיפה של הקבוצה לציבור, אולם בתוך פחות משלוש שנים היא תידרש להשלים את מחיקת אחת השכבות מהמסחר בבורסה.

מניית קרדן ישראל הגיבה היום להודעה בירידה של כ-2% למחיר של 5.5 שקלים, המשקף לחברה שווי של 446 מיליון שקל. בשלושת החודשים האחרונים עלתה המניה ב-18% והשלימה זינוק של 120% בתוך שלוש שנים.

הציבור החזיק כאמור עד כה ב-26.3% ממניות קרדן ישראל, כאשר החזקה זו התחלקה בין משקיעים מוסדיים (כ-18.3%) ובעלי מניות פרטיים (כ-8%). אצל המוסדיים התרכזו מרבית ההחזקות אצל חברת הביטוח הפניקס (5.4%), בית ההשקעות פסגות (5.4%) וחברות הביטוח הראל (3.4%) וכלל (3.2%).

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הצעת רכשקרדןקרדן ישראל
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.