מה החריד את דב מורן, ומה אמרה מנכ"לית פייסבוק ישראל?

קמאטק ציינה באירוע חגיגי את הצמיחה של יזמות טכנולוגית מקרב הקהילה החרדית בישראל ■ חברת פידוויזור חגגה עם עובדיה, אחרי שגייסה 20 מיליון דולר מג'נרל קטליסט

משה פרידמן, דב מורן ויזהר שי, יפעת אורון / צילום: כפיר סיוון משה פרידמן, דב מורן ויזהר שי, יפעת אורון / צילום: כפיר סיוון
רועי קצירי 22.02.2017

אתמול (ג') סיכמה קמאטק שנה מרשימה באירוע שאירחה לאומיטק, זרוע ההיי-טק של בנק לאומי. קמאטק היא קואליציה של חברות ההיי-טק הגדולות בישראל, הפועלות יחד למען שילוב נשים וגברים מהקהילה החרדית במיטב התפקידים בחברות היי-טק מובילות. באירוע הוצגו שמונת הסטארט-אפים הזוכים באקסלרטור של קמאטק.

האירוע כלל גם פאנל על שילוב חרדים בתעשיית ההיי-טק בהשתתפות חלק נכבד מה"חממות" שבהן שולבו הזוכים (של החברות מיקרוסופט, WeWork, JVP, Wix ואחרות). במהלך הפאנל הכריז על הבמה היזם והמשקיע דב מורן, המוכר כממציא הדיסק-און-קי: "אני כבר חרד!"

לאחר הפאנל נערכה שיחה על נשים מהמגזר החרדי והיי-טק עם יפעת אורון, מנכ"לית לאומיטק, ועדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל. במהלך השיחה ציינה אורון כי אמנם לאומיטק מלווים את קמאטק מתחילת דרכה, אבל עדיין ובכל פעם מחדש פגישות שלה עם יזמיות מהמגזר החרדי "מפילות אותי מהכיסא. כמות הדברים שהן מצליחות לסיים ביום שלהן..."

משה פרידמן, מנכ"ל ומייסד קמאטק, אמר כי הדבר שהוא הכי גאה בו השנה הוא ש"נבנית פה קהילה של יזמות חרדית. מה שהתחיל עם 12 איש, עומד בתוך שנתיים-שלוש כבר על 7,000".

בין האורחים שהשתתפו באירוע: אלדד מניב, נשיא טאבולה; עמי גל, מנכ"ל סקרים טכנולוגיות; פיונה דרמון, שותפה ב-JVP; צחי וייספלד, מנהל האקסלרטורים העולמי של מיקרוסופט; שי ריבק, סגן נשיא קליקטייל; וליאת אהרונסון מקרן מרקר.

בשנה האחרונה סייעה קמאטק לשילוב של עובדים חרדים ב-410 משרות בענף ההיי-טק. לתחרות הסטארט-אפים של קמאטק נרשמו השה 450 סטארט-אפים. שבעה מתוך שמונת הזוכים בתחרות גייסו בממוצע 1.2 מיליון דולר ומעסיקים כיום יותר מ-80 עובדים. 60% מהנרשמים לתחרות הן נשים יזמיות חרדיות.

הסטארט-אפים הזוכים בתחרות השנה היו: אד-ונצ'ר, שמפתחים חוסם פרסומות באינטרנט; דורביל, פלטפורמה לניהול דיור משותף; טריסו, מיזם לפענוח אונליין של צילומי אולטרא-סאונד; דוקטורפדיה - פלטפורמת וידאו של רופאים יועצים; שר-רייט - מיזם לניהול סיכוני הלוואות וניצול מרווח הסיכון; אמרג' - אפליקציה שמאפשרת לעובדים לקבל מנטורינג מעובדים מנוסים יותר בארגון, ומסייעת לארגונים להימנע מנטישת עובדים; בוט-ביי, המפתחים בוט של אי-קומרס; ומג'יקל נוטס, המפתחים שפת מוסיקה חדשה, שיכולה ללמד כל אדם לנגן כל שיר בתוך עשר דקות על כל כלי נגינה.

משה פרידמן, דב מורן ויזהר שי, יפעת אורון / צילום: כפיר סיוון
 משה פרידמן, דב מורן ויזהר שי, יפעת אורון / צילום: כפיר סיוון

מנהלות חדשות-ותיקות בבורסה

אורלי גרינפלד ועדי ברקן מונו לסמנ"כליות בכירות בבורסה לניירות ערך

אחרי שורת פרישות של בכירים מהבורסה לניירות ערך בשנים האחרונות, התחיל המנכ"ל החדש של הבורסה, איתי בן זאב, בסבב מינויי בכירים.

אתמול אישר דירקטוריון הבורסה את מינויה של אורלי גרינפלד לתפקיד סמנכ"לית בכירה ומנהלת מחלקת המסלקות בבורסה. גרינפלד חוזרת לתפקיד זה, לאחר שפרשה מהבורסה ב-2014. במסגרת תפקידה תנהל את מסלקת הבורסה והמעוף.

כמו כן, אישר הדירקטוריון את מינויה של עדי ברקן, ששימשה עד עתה בתפקיד סמנכ"לית בכירה ומנהלת מחלקת המסלקה, לתפקיד סמנכ"לית בכירה וקצינת ציות בבורסה ובמסלקות. מדובר בתפקיד חדש בבורסה, ובכך מיישרת הבורסה קו עם הרגולציה המקומית והבינלאומית. תפקידו של קצין הציות הוא בעל חשיבות עליונה, לאור הוראות חוק שינוי מבנה הבעלות על הבורסה וקיומם של סטנדרטים בינלאומיים שבהם נדרשות לעמוד הבורסות והמסלקות.

גרינפלד שימשה בשנה האחרונה בתפקיד מנהלת הסיכונים הראשית של רכבת ישראל. ב-2010 הצטרפה לבורסה לתפקיד מנהלת הסיכונים הראשית וב-2012 מונתה לתפקיד סמנכ"לית בכירה ומנהלת מחלקת המסלקה, ושימשה בתפקיד זה עד לפרישתה ב-2014.

לפני כשבועיים אישר דירקטוריון הבורסה את מינויו של אורי שביט לתפקיד סמנכ"ל בכיר, מנהל מחלקת טכנולוגיות מידע ותפעול. שביט שימש בתפקידו האחרון מנהל הפרויקט של מיזוג בנק ערבי ישראלי לתוך בנק לאומי. במסגרת תפקיד זה טיפל בכל תחומי מערכות המידע, תהליכי העבודה בכל היבטי הפעילות הבנקאית, רגולציה וחשבונאות.

אורלי גרינפלד. תנהל את מחלקת המסלקות / צילום: משה שי
 אורלי גרינפלד. תנהל את מחלקת המסלקות / צילום: משה שי

עדי ברקן. תשמש קצינת ציות / צילום: קובי קנטור
 עדי ברקן. תשמש קצינת ציות / צילום: קובי קנטור

מסיבת אלגו-קומרס

חברת פידוויזור חגגה עם עובדיה, אחרי שגייסה 20 מיליון דולר מג'נרל קטליסט

חברת פידוויזור (Feedvisor) הישראלית, המתמחה באלגו-קומרס (תמחור דינמי מבוסס אלגוריתם באי-קומרס), חגגה השבוע את האירוע השנתי של החברה ל-100 עובדי החברה עם בני ובנות זוגם.

החגיגה השנתית התקיימה במתחם האירועים "הקומה הרביעית" בתל-אביב. האורחים נהנו מארוחה עשירה, הופעה של להקה ומסיבת ריקודים על תוך הלילה.

השנה האירוע של פידוויזור ציין חגיגה כפולה: זה עתה הכריזה החברה על גיוס של 20 מיליון דולר מהקרן האמריקאית ג'נרל קטליסט, שהשקיעה ב-Airbnb, בסנאפצ'ט ובעוד כמה חברות סטארט-אפ מובילות.

לאור התרחבות החברה היא תגייס למשרדיה החדשים בניו יורק 50 עובדים בשנה הקרובה, ואחד משני מייסדיה - מנכ"ל החברה, ויקטור רוזנמן - יעתיק את מגוריו לניו יורק לרגל ההתרחבות.

בני הזוג ויקטור ואינה רוזנמן במסיבה של פידוויזור. עוברים בקרוב לניו יורק / צילום: תומר פולטין
 בני הזוג ויקטור ואינה רוזנמן במסיבה של פידוויזור. עוברים בקרוב לניו יורק / צילום: תומר פולטין

מאדום אדום - לכחול לבן

ארז וולף - עד לאחרונה מנכ"ל תשלובת הסחורות של תנובה - צפוי להחליף בתפקיד מנכ"ל מחלבות גד את עזרא כהן, בעלי החברה

8 חודשים אחרי שמכר 49% ממחלבות גד לפי שווי של כ-300 מיליון שקל לקרן גרין לנטרן של ריצ'י הנטר, יוסף אליאש ודני בן רעי, עומד עזרא כהן, מנכ"ל ובעלי מחלבות גד, לפנות את כיסא המנכ"ל.

על פי דיווח שפורסם בעיתון "כלכליסט", כהן מינה כמנכ"ל מחלבות גד את ארז וולף, לשעבר מנכ"ל תשלובת הסחורות שאחראי על תחום הבשר בתנובה. המינוי צפוי להיכנס לתוקף בעוד כחודש, ואז כהן יעבור לכהן כיו"ר במשרה מלאה של המחלבה הרביעית בגודלה בישראל. מחלבות גד סירבו למסור תגובה לידיעה.

מחלבות גד היא חברה משפחתית, העוסקת זה עשרות שנים בייצור גבינות - והיא שחקנית מרכזית בנישות שבהן היא פועלת. לפני שש שנים מינה כהן את שלומי אלפיה לתפקיד מנכ"ל החברה, אבל הכהונה של אלפיה נמשכה כשנתיים בלבד, וכהן חזר לתפקיד. המכירה של 49% ממחלבות גד לגרין לנטרן ביוני 2016 נועדה להניב לכהן מזומנים שיאפשרו לו להרחיב את פעילות המחלבה לחו"ל.

וולף כיהן בתנובה בכמה תפקידים בכירים, שהאחרון בהם היה מנכ"ל תשלובת הסחורות. במסגרת ההתייעלות שבוצעה בעקבות ההרעה בתוצאותיה של תנובה, אוחדו חטיבת הסחורות וחטיבת המותגים של החברה - וכך נאלץ וולף להיפרד מתנובה.

עזרא כהן. ישמש יו"ר במשרה מלאה / צילום: רפי דלויה
 עזרא כהן. ישמש יו"ר במשרה מלאה / צילום: רפי דלויה

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
דב מורןעזרא כהןארז וולףעדי סופר תאנימשה פרידמן
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.