לפידות זכתה בפרויקט בהיקף של 100 מ' ש' - המניה זינקה 7.5%

מקורות הזמינה 11 קידוחים עמוקים למי שתייה וחקלאות "עקב מצוקת המים באזורים שונים בארץ" ■ מניית לפידות זינקה יותר מ-125% בשנה החולפת

יעקב לוקסנבורג / צילום:תמר מצפי יעקב לוקסנבורג / צילום:תמר מצפי
אביב לוי 26.02.2017

חברת ההשקעות לפידות עדכנה הבוקר (א') על פרויקט בהיקף גדול שהיא צפויה לבצע עבור חברת המים הלאומית מקורות. לפי הערכתה של הנהלת לפידות, יגיע הפרויקט לכ-100 מיליון שקל. מניית לפידות  (6148 ,‎-3.35%‏) הגיבה בחיוב לדיווח, וסגרה בעלייה של כ-7.5%.

מקורות מבקשת להזמין מלפידות, הנמצאת בשליטת היו"ר יעקב לוקסנבורג (לוקסי), 11 קידוחי מים עמוקים למי שתייה וחקלאות, וזאת "עקב מצוקת המים באזורים שונים בארץ". בלפידות הוסיפו כי הצפי בחברת המים הוא, כי "לרשימת קידוחי מקורות יתווספו קידוחים נוספים".

בלפידות ציינו, כי החברה "מקדמת ונערכת לביצועי קידוחי מקורות", ויחד עם זאת מדגישים, כי "אין בהודעה על מנת להוות הזמנה מחייבת של מקורות, וביצוע קידוחי מקורות בפועל מותנה בהתקשרות בהסכם ספציפי ביחס לכל קידוח".

ההערכה הכספית של הפרויקט שאותה הציגה לפידות, כאמור בהיקף של כ-100 מיליון שקל, כוללת את עבודות הקידוחים והשירותים הנלווים לקידוחים.

חוזה זה, אם ייצא לפועל כמתוכנן, יגדיל באופן ניכר את הכנסותיה של לפידות בתחום הקידוחים והשירותים הנלווים לקידוחים, שבתשעת החודשים הראשונים של 2016 הוכפלו (ביחס לתקופה המקבילה ב-2015) והצטברו לכ-19 מיליון שקל, שייצרו ללפידות רווח לפני מס של 2 מיליון שקל. בסיכום 2015 כולה עמדו ההכנסות מסעיף זה על כ-12 מיליון שקל, והסבו לחברה הפסד לפני מס של כ-7 מיליון שקל.

בדרך כלל, עיקר הכותרות שמרכזת לפידות נוגעת לפעילותה בשיווק מכשירי סמסונג בארץ, באמצעות החברה הבת סאני תקשורת (לשעבר סקיילקס), האחראית גם על עיקר הכנסותיה, ונוסף על ביצוע קידוחים ושירותים נלווים להם היא עוסקת גם בחיפוש והפקת נפט, בסחר במוצרי הלבשה, בהנעלה ובאביזרים נלווים בחו"ל, ובהשקעות פיננסיות.

זינוק שנתי של 125% במניה

עם העליות היום משלימה מניית החברה קפיצה של כ-35% מתחילת השנה, וזינוק של כ-125% בשנה האחרונה, ומשקפת ללפידות שווי של כ-550 מיליון שקל, המשקף להחזקותיו של לוקסי, עם כ-85% מההון, שווי של כ-470 מיליון שקל.

בסך הכול, בתשעת החודשים הראשונים של 2016 קפצו הכנסותיה של לפידות ב-37%, והצטברו ל-975 מיליון שקל, בעיקר בתמיכת עלייה בהכנסות סאני תקשורת ומגזר הסחר הבינלאומי, ורווחיה לתקופה זו קפצו ביותר מפי 7, והגיעו ל-58 מיליון שקל, לעומת רווח שנתי של כ-9 מיליון שקל ב-2015 כולה.

על רקע המגמה החיובית בפעילות, בחודש שעבר עדכנה לפידות על כוונתה לחלק דיבידנד בהיקף של 50 מיליון שקל במהלך השנה, וזאת על בסיס "החלטות ספציפיות של דירקטוריון החברה במהלך שנת 2017".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
מקורותיעקב לוקסנבורגלפידות חלץ
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.