"תעשיות רכב רובוטי" חתמה על שיתוף-פעולה עם חברה הודית

רכב האבטחה האוטונומי "אמסטף" יצויד בטכנולוגיית חדישה הודית וייכנס לפיילוט בגבול עם פקיסטן

דובי בן גדליהו 12.04.2017

חברת "תעשיות רכב רובוטי" מנצרת, מפתחת רכב השמירה האוטונומי "אמסטף", חתמה על שיתוף-פעולה עם חברה הודית במטרה להחדיר את הרכב לכוחות משמר הגבול של הודו. האמסטף פותח בסיוע "תעשיות רכב נצרת" של מכשירי תנועה ונועד במקור לשימוש בצה"ל לאבטחת הגבולות. אולם לבסוף, לאחר פיילוט בגבול הדרום, הוחלט שלא לרכוש אותו עבור הצבא הישראלי משיקולי תקציב.

העיתונות ההודית מוסרת, שבחודש שעבר נחתם הסכם שיתוף-פעולה טכנולוגי בין תעשיות רובוטיות לבין חברת מערכות המידע הצבאית Cron שבסיסה במומבאי.

החברה ההודית מתכוונת להתקין על הרכב את מערכות זיהוי החדירה מבוססות הלייזר, אותן פיתחה. בנוסף כלי הרכב יצוידו ככל הנראה בהתקן לשיגור רחפנים, שיפעלו גם הם אוטונומית או באמצעות שליטה מרחוק.

על-פי הידיעות, משמר הגבול ההודי כבר הזמין 30 כלי רכב כאלה לצורך פיילוט בגזרות שונות של גבול הודו-פקיסטן. העיתונות ההודית מוסרת שכלי הרחף שיפותחו במסגרת שיתוף-הפעולה ישמשו גם למשימות אבטחה אזרחיות, ובהן הגנת שדות תעופה בגרמניה ואבטחת מתקנים בנקאיים במלזיה.

על-פי החברה ההודית, בכוונתה לספק בשנה הבאה את הרכב האוטונומי "לכ-30 עד 40 לקוחות". שתי החברות השקיעו כמיליון דולר במיזוג הטכנולוגיות ברכב העצמאי, ובהודו מעריכים כי הטכנולוגיה האוטונומית של המאסף עשויה להיות מורחבת בעתיד גם למשאיות וכלי רכב כבדים יותר.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הודופקיסטאןרובוטיםרכב אוטונומי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.