עובדי תדיראן: המיזוג עם אלישרא נעשה בניגוד להסכם

מאות עובדי תדיראן מערכות שבבעלות אלביט מערכות פתחו היום בעיצומים ונקטו שיבושי עבודה במתחם החברה שבאזור התעשייה בחולון

יובל אזולאי 18.04.2017

מאות עובדי תדיראן מערכות שבבעלות קבוצת אלביט מערכות פתחו הבוקר (ג') בעיצומים ונקטו שיבושי עבודה במתחם החברה שבאזור התעשייה בחולון.

העובדים טוענים כי הנהלת אלביט מערכות פועלת בניגוד להסכמים קודמים איתם ומנסה למזג את פעילות תדיראן מערכות עם פעילותה של חברה-בת אחרת שלה, אלישרא.

על רקע טענות עובדי תדיראן מערכות, הוכרז לפני כחודש סכסוך עבודה בחברה. לדברי יו"ר הוועד, סטריאן פינקל, עד כה נמנעו צעדים ארגוניים בשל חג הפסח ובניסיון למצות סיכוי להידברות עם הנהלת הקבוצה. המנכ"ל והנשיא של אלביט מערכות הוא בצלאל (בוצי) מכליס.

הבוקר מנעו עובדי תדיראן מערכות כניסה של ספקים לאתר הפעילות של החברה. העובדים הודיעו כי אם הצעדים החד-צדדיים שנועדו להוביל לאיחוד בפועל בין שתי החברות לא יופסקו מיידית, יפתחו בשביתה כללית בתוך ימים אחדים. בתדיראן מערכות מועסקים כ-260 עובדים.

"בפועל, ההנהלה ממזגת בין שני המפעלים ובכל פעם שעובד בתדיראן מערכות פורש או עוזב - ממונה במקומו עובד אחר משורותיה של אלישרא, ונוצר מצב שאנשי אלישרא הם שמנהלים בפועל את הפעילות של תדיראן מערכות. נהלים פנימיים של תדיראן מערכות מבוטלים ובמקומם נקבעים נהלים של אלישרא", טען פינקל. "לא יהיה מיזוג בכפייה. אנו מצפים שההנהלה תחזור בה מכל מהלך חד-צדדי שבו נקטה עד כה כדי לקדם מיזוג כזה. רק לאחר מכן נשב למו"מ".

אלישרא עוסקת בפיתוח וייצור מערכות לוחמה אלקטרונית, שליטה ובקרה, איסוף מודיעין ועוד. כבר לפני כשלוש שנים שיבשו עובדי תדיראן מערכות את הפעילות בחברה, בטענה כי הנהלת הקבוצה מנסה למזג בינה לבין אלישרא, תוך הפרת סיכומים קודמים איתם.

באלביט מערכות סירבו להגיב.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אלביט מערכותאלישראסכסוך עבודהעיצומיםתדיראן
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.